شنبه 9 تیر 1403

نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: عرصه دانشگاه همچنان نقطه کانونی اعمتاد برای عموم مردم است. زمانی وزن دانشجو و قشر دانشگاهی چنان سنگین بود که به هر طرف می‌رفت، بخش قابل توجهی از شهروندان را نیز با خودش می‌برد. در روزگاری نه‌چندان دور، بخشی از مردم واقعا برای انتشار بیانیه یک تشکل دانشجویی انتظار می‌کشیدند و معیار رای برخی را همین کنشگری جوانان و دانشجویان تعیین...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: عرصه دانشگاه همچنان نقطه کانونی اعمتاد برای عموم مردم است. زمانی وزن دانشجو و قشر دانشگاهی چنان سنگین بود که به هر طرف می‌رفت، بخش قابل توجهی از شهروندان را نیز با خودش می‌برد. در روزگاری نه‌چندان دور، بخشی از مردم واقعا برای انتشار بیانیه یک تشکل دانشجویی انتظار می‌کشیدند و معیار رای برخی را همین کنشگری جوانان و دانشجویان تعیین می‌کرد.

کنشگری پویایی که سرنوشت ملت را با اثرگذاری بر انتخابات، تحت الشعاع قرار می‌داد. نسبت نامزدهای ریاست جمهوری با دانشگاه و جریان دانشجویی، چه از آن جهت که مرجعیتی سیاسی برای این نهاد علمی قائل باشند و چه از جهت اینکه دانش و خرد را محور حل مشکلات کشور بدانند، حائز اهمیت است.

سهم دانشگاه در سبد رای افراد باعث شده تا افرادی که خواهان اصلاح امور هستند، پای صحبت اساتید و دانشگاهیان بنشینند و دیگر کاندیداها نیز حداقل یک بار هم که شده در دانشگاه حاضر شوند تا دست‌کم عکسی در جمع دانشجوها داشته باشند!

پزشکیان چراغ اول را روشن کرد

مسعود پزشکیان روز یکشنبه 27 خرداد 1403 با دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، در جمع دانشجویان حاضر شد. اولین حضور انتخاباتی نامزدهای این دوره در دانشگاه اما بی‌حاشیه نبود و مانند هر برنامه دانشجویی دیگر با شور و التهاب خاصی همراه بود.

یکی از این حواشی اما عدم اجازه تصویربرداری آزاد و مستقیم توسط رسانه‌های خبری و حتی با استفاده از موبایل شخصی خود دانشجویان بود.

تعدادی از دانشجویان هم به عدم اختصاص وقت برای سخنرانی و طرح سوالات معترض بودند. برخی دیگر نیز بر این باور بودند که تشکل‌های دانشجویی نباید ابزار دست افراد و احزاب سیاسی شده و استقلال خود را حفظ کنند.

تایید صلاحیت پزشکیان و ورود به انتخابات پس از چندین سال سکوت جریان اصلاحات، باعث تحرک بدنه اصلاح‌طلب شده و تشکل‌های دانشجویی همسو با این جناح نیز از این قائله مستثنی نیست. پزشکیان با حضور در دانشگاه تهران در معرض پرسش‌های دانشجویان قرار گرفت و درباره حصر میرحسین موسوی، محکومین امنیتی و... حرف‌های غیرمنتظره‌ای زد؛ مواضعی که با واکنش تند و منفی گروهی از اصلاح طلبان در فضای مجازی همراه شد و برخی نوشتند: «پزشکیان در دانشگاه تهران تمام شد!»

بیشتر بخوانید:

جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد

شنبه 2 تیر 1403 سعید جلیلی با حضور در سالن جابر ابن حیان دانشگاه صنعتی شریف پاسخگوی سوالات دانشجویان شد. جلسه با پرسش تعدادی از دانشجویان که حول محور نظر صریح سربازی اجباری، شرکت نکردن برخی اطرافیان جلیلی در مناصب دولتی، راهکار‌های بهبود معیشت، کوچک شدن سفره مردم، برجام و FATF آغاز شد.

جلیلی در پاسخ به دانشجویان گفت: اینکه برخی می‌گویند ما حرف نسل Z را نمی‌فهمیم را قبول ندارم. بنده عضو تیم مذاکره کننده بودم؛ معتقدم نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت که نتیجه آن بتن ریزی در بسیاری از سانتریفیوژ‌ها شود و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار 10 برابری را تحویل دولت بعدی دهیم.

نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟ 2
نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟ 3
نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟ 4
نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟ 5
نامزدهای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان چه وعده‌هایی دادند؟ 6