چهارشنبه 18 مهر 1403

نباید خشکسالی 2 ساله سبب خشکی کامل تالاب‌ها شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نباید خشکسالی 2 ساله سبب خشکی کامل تالاب‌ها شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نباید خشکسالی 2 ساله سبب خشکی کامل تالاب‌ها و تبدیل آن‌ها به کانون گرد و غبار شود. اصلاح این روند نیازمند عملکرد فرابخشی و همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر امروز برگزار شد. در حاشیه این نشست دکتر مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: 2 سال خشکسالی مداوم و کمبود بارش‌ها مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده؛ این مشکلات در محیط‌های آبی خود را بیشتر نشان داده است. تالاب‌ها به همین دلیل شرایط شکننده‌ای دارند و سواحل و دریاهای ما نیز آلوده شده و نیاز به همراهی کشورهای منطقه برای رفع این آلودگی‌ها داریم.

وی ادامه داد: خشکسالی و سیاست‌های آبی کشورهای منطقه مانند ترکیه و افغانستان نگرانی‌ها را بیشتر کرده که تلاش ما در این یک سال رفع مشکلات ناشی از این اقدامات بوده است.

ذوالجودی افزود: مدیریت منابع آب کشور ما دچار ایراد است و باید برطرف شود. نباید خشکسالی 2 ساله سبب خشکی کامل تالاب‌ها و تبدیل ان ها به کانون گرد و غبار شود. اصلاح این روند نیازمند عملکرد فرابخشی و همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی است.

در حال تکمیل است...