چهارشنبه 11 مهر 1403

نتانیاهو و پیامش به مردم ایران برای ایجاد جشن پوریم دوم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نتانیاهو و پیامش به مردم ایران برای ایجاد جشن پوریم دوم

حبیب احمدزاده نوشت: این را برای ساده‌دلان بی‌خبر از تاریخی می‌نویسم که اگر زمان حمله حزب بعث به ایران هم بودند ممکن بود گول سخنان فریبنده صدام برای همدستی با او برای ازادسازی کشور را بخورند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حبیب احمدزاده نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی در واکنش به سخنان نتانیاهو خطاب به ملت ایران در یادداشتی با عنوان «نتانیاهو و پیامش به مردم ایران برای ایجاد جشن پوریم دوم» نوشت:

«این را برای ساده‌دلان بی‌خبر از تاریخی می‌نویسم که اگر زمان حمله حزب بعث به ایران هم بودند ممکن بود گول سخنان فریبنده صدام برای همدستی با او برای ازادسازی کشور را بخورند.

سه روز پیش و قبل از این حمله گنبد آهنین برباد ده، نتانیاهو پیامی برای مردم ایران فرستاد و اعلام کرد که او و دولتش حساب جمهوری اسلامی را از مردم آریایی ایران جدا می‌داند و در آخر چنین گفت: شما لیاقت بهتر از این را دارید. مردم ایران باید بدانند که اسرائیل با شماست. باشد که با هم آینده‌ای پر از صلح و رفاه داشته باشیم.»

ماجرای یک عکس / این جوان دو بار شهید شد!

اینکه نتانیاهو با کشتن بیش از شانزده هزار کودک و کابینه‌ای که هر ایران و ایرانی را با بمب اتم تهدید می‌کند به همین مردم به مانند صدام در دوران جنگ وعده آزادی می‌دهد، جای تعجب ندارد، سوال اصلی اینجاست که اگر نتانیاهو واقعاً حساب مردم ایران را از حکومتش جدا می‌داند، پس چرا ده ها سال است، سالگرد جشن پوریم و یا همان ایرانی کشی را در تمامی مناطق اسرائیل با شکوه تمام برگزار می‌کند؟

در سایت مشهور ویکی پدیا درباره این جشن چنین آمده است: «جشن پوریم برگرفته از کلمه عبری «پور» به معنای قرعه، جشن موسوم به ایرانی‌کُشی است که علاوه بر اراضی اشغالی در جوامع یهودی آمریکا و اروپا نیز برگزار می‌شود، پایه‌اش داستانی در «تورات» بوده و ستایش از «استر» زن یهودی است که با خیانت به «خشایارشاه»، پادشاه ایرانی سبب بروز خشونت مرگبار سه روزه‌ای می‌شود که طی آن 70 هزار نفر از ایرانیان اعم از زنان و کودکان با بی‌رحمی کشته می‌شوند و اموالشان به غارت می‌رود.

آقای نتانیاهو

آیا در این جشن هرساله نسل‌کشی ایرانیان آریایی‌تبار که از بدو تاسیس دولت اسرائیل و از سال‌ها قبل از انقلاب ایران هم در میان مردم شما برگزار می‌شد، هم حساب دولت و ملت آریایی جداست؟

فکر می‌کنید یک ایرانی اصیل با هر اختلافی حاضر می‌شود، باعث شکست کشورش و ایجاد جشن پوریم دومی برای رقص و پایکوبی شما جانیان شود؟

پی‌نوشت: عکس از سایت ویکی پدیا از جشن پوریم است که یکی از رسوماتش خوردن خون به نشانه سرکشیدن خون ایرانیان توسط خاخامها و افراطیون صهیونیست در هنگامه بدمستی و پیروزی است. خودتان در مورد این (جشن پوریم) بیشتر تحقیق کنید.

نتانیاهو و پیامش به مردم ایران برای ایجاد جشن پوریم دوم 2