چهارشنبه 6 تیر 1403

نتایج کنکور

نتایج کنکور

خبرگزاری مهر

معاون سازمان سنجش گفت: در سنوات گذشته در پی کشف شبکه تقلب از سوی پلیس مشخص شد که یکی از این شبکه ها 5 هزار و 500 دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت برای تقلب در کنکور فروخته است.

خبرگزاری تسنیم

معاون سازمان سنجش از قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور با هدف جلوگیری از تقلب خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس به خبرآنلاین گفت: «من قدرت کشور را در آموزش وپرورش یک کشور می‌دانم، هرچقدر به آموزش و پرورش صدمه وارد شود انگار به جامعه و مردم صدمه وارد شده است و وقتی نسبت به آموزش و پرورش بی‌اعتمادی ایجاد شود به کشور آسیب می‌رساند. بنابراین نباید مصوبه‌ای تصویب می‌شد که در وضعیت نبود شرایط اهمیت امتحانات نهایی را بزرگ‌تر می‌کرد.»

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: رئیس سازمان سنجش با تشریح روند برگزاری کنکور 1402 گفت: نتایج کنکور دی ماه تا پایان امسال به صورت نمرات خام اعلام خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اگر داوطلب در هر دو مرحله کنکور دی و تیر شرکت کند، بالاترین نمره او را به حساب می‌آوریم. سهم کنکور در پذیرش دانشگاه‌ها برای سال 1402، 60 درصد و سهم امتحانات نهایی برای 10 درس، 40 درصد به صورت قطعی است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان سنجش با تشریح روند برگزاری کنکور 1402 گفت: نتایج کنکور دی ماه تا پایان امسال به صورت نمرات خام اعلام خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ساعت 24 امشب، آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری 1402 است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان امور دانشجویان از اختصاص کمک هزینه تحصیلی برای پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی پنج گانه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

معاون سازمان سنجش درباره سهم نمرات عمومی تخصصی در کنکور 1402 گفت: از سهم 40 درصدی قطعی سوابق تحصیلی، 26 درصد مربوط به دروس عمومی و 14 درصد برای دروس اختصاصی است همچنین کنکور سهم 60 درصدی دارد که صرفاً از دروس تخصصی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر حسن مروتی سخنگوی سازمان سنجش درخصوص مواد و ضریب آزمون دروس تخصصی در کنکور سال 1402 گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بر این شده که از سال 1402 به بعد دو آزمون سراسری برگزار کنیم و دومین تغییر هم تأثیر قطعی سوابق تحصیلی دوران دبیرستان در کنکور است. وی تأثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی دوران دبیرستان در کنکور سال 1402 را قطعی اعلام...

خبرگزاری مهر

مدیر شبکه آموزش گفت: نتایج کنکور در سال‌های اخیر نشان دهنده فقدان عدالت آموزشی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سلیمان فرزند غلام جیلانی از لیسه سلطان غیاث الدین غوری از ولایت هرات با کسب 355.4 نمره مقام اول را به‌دست آورده است. او در طب معالجوی دانشگاه هرات راه یافته است.

خبرگزاری تسنیم

معاون سازمان سنجش گفت: آزمون یک‌هزار نفر شبهه‌دار بود یعنی نتیجه کنکور آنها با نتایج نمرات تحصیلی و نتایج کنکور سال‌های گذشته متفاوت یا مشابه کلیدهای تقلب بود.

وب‌گاه فرارو

زمان ثبت‌نام نوبت اول کنکور سراسری از فردا یکشنبه 8 آبان آغاز می‌شود و روز شنبه 14 این ماه به پایان می‌رسد و ثبت نام نوبت دوم کنکور نیز از 15 تا 21 فروردین 1402 انجام می‌شود. با توجه به اینکه کنکور 1402 در دو مرحله برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه 29 و 30 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. نوبت دوم این آزمون نیز در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیرماه 1402...

وب‌گاه عرشه آنلاین

طبق قوانین جدید اعلام شده از سوی طالبان، دانشجویان زن افغان اجازه ندارند در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی تحصیل کنند.