سه‌شنبه 3 مهر 1403

نتیجه یک تحقیق درباره مبتلایان اومیکرون و واکسن نزدن

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
نتیجه یک تحقیق درباره مبتلایان اومیکرون و واکسن نزدن

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر مجید جعفری‌نژاد گزارش داد: شیوع ویروس اومیکرون از آفریقای جنوبی که فقط 24 درصد جمعیت گروه هدف آن علیه کرونا واکسینه شده‌اند و از میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند آغاز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: مبتلایان به ویروس اومیکرون از میان افرادی هستند که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند و جهش سویه جدید کرونا از میان واکسن نزده‌ها آغاز شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر مجید جعفری‌نژاد گزارش داد: شیوع ویروس اومیکرون از آفریقای جنوبی که فقط 24 درصد جمعیت گروه هدف آن علیه کرونا واکسینه شده‌اند و از میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند آغاز شده است.

وی افزود: دریافت هر سه دز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن باید استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را هم مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از این ویروس در میان افراد واکسن زده بسیار اندک است و آن هم به دلیل عادی انگاری پس از دریافت واکسن کرونا بوده است.

دکتر جعفری‌نژاد افزود: با توجه به اینکه هیچ واکسنی امنیت کامل 100 درصدی ایجاد نمی‌کند توصیه ما بر رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی پس از دریافت واکسن کرونا است و می‌توانیم با تزریق دز دوم به 90 درصد گروه هدف و تزریق دز سوم به 70 درصد این گروه، ایمنی جامعه را در برابر ویروس افزایش دهیم.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون 6 میلیون و 195 هزار و 403 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 33 بیمار مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 131 هزار و 639 نفر رسیده است.

تاکنون 6 میلیون و 39 هزار و 171 نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

همچنین تاکنون 59 میلیون و 836 هزار و 455 دز اول، 51 میلیون و 962 هزار و 498 دز دوم و هفت میلیون و 887 هزار و 288 دز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده به 119 میلیون و 686 هزار و 241 دز رسیده است.

همچنین بخوانید