جمعه 28 اردیبهشت 1403

نحوه مصرف قرص‌های ضد کرونا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نحوه مصرف قرص‌های ضد کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، کارشناسان تاکید می‌کنند، قرص‌های ضد ویروسی کرونا برای همه کسانی که تست آنها مثبت می‌شود مناسب نیستند. آنها برای مبتلایان به کووید -19 خفیف یا متوسط که احتمال بیشتری برای بیماری جدی دارند در نظر گرفته شده است این شامل افراد مسن و کسانی است که دارای سایر شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان یا دیابت هستند که آنها را آسیب پذیرتر می‌کند.

بیماران تازه آلوده به کووید -19 دو گزینه درمانی دارند که می‌توان آنها را در خانه مصرف کرد. اما این راحتی با یک نکته همراه است: پس از ظاهر شدن علائم، قرص ها باید در اسرع وقت مصرف شوند.

چالش انجام آزمایش، دریافت نتیجه آن و شروع مصرف قرص‌ها باید در یک بازه زمانی کوتاه انجام شود. قرص‌هایی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده‌اند، در بیماران پرخطر نشان داده شد که هر دو احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید -19 را کاهش می‌دهند. مصرف قر ها باید در اسرع وقت و در عرض پنج روز پس از شروع علائم شروع شود. سرفه، سردرد، تب، از دست دادن حس چشایی یا بویایی و دردهای عضلانی و بدن از جمله علائم شایع هستند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کرونا ایالات متحده آمریکا کووید -19 قرص این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است