پنج‌شنبه 3 آبان 1403

نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران به عربستان ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران به عربستان ارسال شد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران از ارسال نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران برای حج تمتع 1403 به عربستان سعودی خبر داد.

سید علی مرعشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین محموله از 38 تن محموله دارویی و تجهیزات هلال احمر ایران شب گذشته (شنبه 22 اردیبهشت) ارسال شد و منتظر ارسال بقیه آنها در طول هفته جاری هستیم.

وی با اشاره به کاهش تعداد کادر پزشکی در حج امسال، افزود: امسال تعداد کادر پزشکی حج و زیارت هلال احمر 380 نفر است در حالی که سال گذشته 425 نفر بود.

مرعشی با اشاره به شرایط اعزام پزشکی به سفر معنوی حج گفت: استطاعت جسمی و روحی زائران هر ساله از سوی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و از این رو برای حج امسال، خدمات بهداشتی و معاینات حجاج از سال 1402 آغاز شد.

595 نفر استطاعت سلامت برای حج تمتع امسال را کسب نکردند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه 595 نفر نتوانستند استطاعت سلامت را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید فرهنگستان علوم پزشکی، امسال برای نخستین بار افراد دیالیزی نمی‌توانند به حج اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه 87 هزار و 500 نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند، به بیان فرایند انتخاب پزشک برای انجام معاینات زائران پرداخت و افزود: در حج گذشته پزشکان معاینه کننده از افرادی بودند که سابقاً به حج اعزام شده بودند اما امسال همه پزشکانی که زائران را معاینه می کنند به حج مشرف خواهند شد و به ازای هر 600 زائر یک پزشک انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

0 نفر
سمانه زین العابدین

برچسب‌ها

نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران به عربستان ارسال شد 2