شنبه 14 مهر 1403

نخستین همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران در وزارت کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نخستین همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران در وزارت کشور برگزار می‌شود

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد عباسی، معاون وزیر کشور اظهار کرد: نخستین همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران با حضور پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی در روزهای 14 و 15 اسفندماه سالجاری در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: حسب تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) برای بررسی علمی و کارشناسی آسیب های اجتماعی در کشور، سه گروه علمی - پژوهشی، اجرایی و نهاد سیاستگذار کشور به صورت مشترک این همایش را برگزار می کنند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه دستیابی به آخرین دستاوردهای ملی و بین المللی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف این همایش است، ادامه داد: بازاندیشی در طرح ها و برنامه های اجرا شده با بهره گیری از نظرات نخبگان و اندیشمندان ملی و استانی نیز دیگر هدف مد نظر برای این برنامه است.

عباسی اضافه کرد: بررسی تجربه های بومی سازی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و دستیابی به الگوهای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر مبنای مشارکت های مردمی و جهادی هم دیگر اهداف این همایش به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: یافته ها و نتایج حاصل از این همایش به عنوان پشتوانه علمی قوی، در اختیار سازمان امور اجتماعی به عنوان متولی اصلی امور اجتماعی در سطح کشور به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور در امور اجتماعی در ادامه صحبت های خود به دریافت 30 مقاله علمی و 300 چکیده از سوی پژوهشگران، نخبگان و صاحب نظران عرصه اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: مقالات در محورهای مسائل و آسیب های اجتماعی در ایران؛ حکمرانی، مسائل و آسیب های اجتماعی؛ ظرفیت های اجتماعی تعامل با آسیب ها و مسائل اجتماعی؛ و همچنین سرمایه اجتماعی، فرصت ها و چالش ها به رشته تحریر درآمده است.

عباسی افزود: نارضایتی ها، اعتراضات و ناآرامی ها؛ اقتصاد، فقر و نابرابری اجتماعی؛ جمعیت و مهاجرت؛ تحولات سبک زندگی؛ آینده پژوهی ظرفیت ها و چالش ها؛ محیط زیست و مسائل جامعه ایرانی از دیگر محورهایی است که فراخوان مقالات برای آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش بر این است که از ظرفیت های نخبگانی و فکری برای حل مسائل اجتماعی کشور بهره لازم گرفته شود.

معاون اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این همایش، از ایده های برتر با حضور مقام عالی وزارت کشور تجلیل می شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محمد عباسی معاون وزیر کشور همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است