پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نرخ‌نامه صمت کهگیلویه‌وبویراحمد زیر خروارها شن و ماسه / زور تولیدی‌ها به مسئولان همچنان می‌چربد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نرخ‌نامه صمت کهگیلویه‌وبویراحمد زیر خروارها شن و ماسه / زور تولیدی‌ها به مسئولان همچنان می‌چربد

قانون‌شکنی، نرخ‌های خودسرانه، گران‌فروشی سه اقدام اصلی واحدهای تولیدی شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد است که بی‌توجهی مسئولان به آن در نظم اقتصادی و عمرانی استان اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با شروع سال جدید کارخانه داران شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد به صورت هماهنگ و بدون اطلاع متولیان بازار و صمت قیمت ها را افزایش دادند تا شک این افزایش ها برای مدتی ساخت و سازها را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش خودسرانه قیمت ها باعث شد تا کارگروه تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد نرخ نامه جدیدی را تعیین کند اما متاسفانه به اذعان شهروندان همچنان کارخانه داران به این قیمت های مصوب تمکین نمی کنند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست قیمت انواع شن و ماسه استاندارد در محل واحدهای تولیدی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، حق باسکول و حق بارگیری قیمت ماسه شسته هر تن 48 هزار تومان، ماسه شکسته 44 هزار تومان، شن نخودی و بادامی 31 هزار تومان و ماسه بادی را 24 هزار تومان تعیین کرد.

اگر چه مسئولان استانی و صمت کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش خودسرانه قیمت های توسط واحد های تولیدی شن و ماسه خط و نشان کشیدند اما با گذشت بالغ بر 40 روز از تعیین نرخنامه همچنان واحد های تولیدی برروی قیمت های خودشان تاکید می کنند و بدون شک این مصوبه صمت زیر خروارها شن و ماسه دفن شده و گوش کسی بدهکار نیست.

بر اساس آنچه شهروندان ادعا می کنند قیمت هر تن شن و ماسه در یاسوج به قیمت 68 هزار تومان طی روزهای اخیر رسیده است و این افزایش چشمگیر، موجب نارضایتی و گلایه مردم این منطقه از استان شده است.

شن و ماسه یکی از کالاهایی است که افزایش قیمت آن بر دیگر مصالح و در مجموع بر قیمت ساخت و سازها تأثیر مستقیمی دارد و طی سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و این رویه می تواند بر افزایش قیمت اجاره و فروش نیز اثرگذار باشد.

شهروند یاسوجی با ارسال نرخ نامه ای برای خبرنگار ما گفت: مسئولان استان برای کنترل قیمت مسکن باید نظارت مناسبی بر قیمت مصالح ساختمانی داشته باشد تا هزینه‌های ساخت به این سرعت افزایش نیابد.

صلاح الدین ب با بیان اینکه قیمت ماسه تأثیر مستقیمی بر قیمت مسکن خواهد داشت ادامه داد: در صورت افزایش قیمت ماسه و دیگر مصالح، قیمت مسکن نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با ایجاد ثبات در بازار مصالح ساختمانی، زمینه توسعه ساخت و سازها و کنترل قیمت مسکن را فراهم کنند تا جوانان زودتر بتوانند خانه‌دار شوند و کمتر از 60 روز دیگر با افزایش نقل و انتقالات اجاره نشین ها با کرایه خانه های نجومی روبرو خواهیم بود.

قانون شکنی، تعیین نرخ های خودسرانه، گران فروشی سه اقدام اصلی واحد های تولیدی شن و ماسه به اذعان شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد است که اگر نهاد های نظارتی به آن بی توجه باشند می تواند در نظم اقتصادی و عمرانی استان اختلال ایجاد کند و شکی نیست این اختلال گریبانگیر دستگاه های اجرایی برای توسعه عمرانی و خدماتی خواهد شد.

امید است مسئولان صمت و بخصوص معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود جدی به این موضوع داشته باشند تا مردم بیش از این رنج نبرند.

انتهای پیام /

نرخ‌نامه صمت کهگیلویه‌وبویراحمد زیر خروارها شن و ماسه / زور تولیدی‌ها به مسئولان همچنان می‌چربد 2
نرخ‌نامه صمت کهگیلویه‌وبویراحمد زیر خروارها شن و ماسه / زور تولیدی‌ها به مسئولان همچنان می‌چربد 3
نرخ‌نامه صمت کهگیلویه‌وبویراحمد زیر خروارها شن و ماسه / زور تولیدی‌ها به مسئولان همچنان می‌چربد 4