سه‌شنبه 3 مهر 1403

نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران اسلامی در شهرری

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران اسلامی در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، نشست پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، در شهرری آغاز شد.

این اجلاسیه صبح امروز چهارشنبه 24 آذرماه با حضور جمعی از تولیت‌های اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی در هتل کرامت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز و تا ظهر ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت الله کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ)، حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از مهمانان ویژه این اجلاسیه حضور دارند.

سخنرانی تولیت آستان‌های مقدس، ارائه گزارش دبیرخانه اجلاسیه، بررسی گام دوم طرح قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و ارائه گزارش اجرای گام اول، ارائه گزارش اجرای طرح تبلور نام حضرت مهدی (عج)، ارائه گزارش اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر، تبیین سند ملی زیارت، ارائه گزارش پدافند غیر عامل ویژه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه و قرائت متن بیانیه پایانی پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس، از جمله محورهای این اجلاسیه است.

هم‌افزایی علمی فرهنگی و پژوهشی مهمترین اهداف اجلاسیه آستان‌های مقدس است

حجت‌الاسلام سید محمد ذوالفقاری در ابتدای این جلسه اظهار کرد: اجلاسیه اعتاب مقدسه متشکل از اعتبات مقدس در کشورهای ایران، عراق و سوریه بوده و بقاع متبرکه نیز در قالب سازمان اوقاف و امور خیریه و امور حج و زیارت در این اتحادیه عضویت دارند.

وی گفت: امروز شاهد برگزاری پنجمین اجلاسیه اعتاب مقدس ایران اسلامی هستیم و هدف اصلی از ایجاد اتحادیه هم افزایی فرهنگی در کشور است.

دبیر اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی خاطرنشان کرد: از این رو با توجه به تاثیرگذاری اعتاب مقدسه در کشور، می توان با ایجاد وحدت رویه های فرهنگی اثرگذاری بیشتری در کشور داشت.

ذوالفقاری با تاکید بر زیارت بیش از 102 میلیون نفر از اعتاب مقدسه، بیان کرد: این نشان دهنده توجه مردم و زائران خارجی به اعتاب مقدسه است.

وی تاکید کرد: حرم‌های مطهر نه تنها جایگاه آرمیدن ذوات مقدس اهل بیت علیهم السلام است، بلکه مراکزی برای انجام فعالیت‌ها و امور فرهنگی، درمانی، پژوهشی، تبلیغی و دینی است.

دبیر اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی افزود: به طوریکه تنها در ماه مباک رمضان یک میلیون بسته معیشتی در حرم مطهر رضوی توزیع شده و به صورت روزانه نذر قربانی در حرم های مقدس انجام می شود.

ذوالفقاری برگزاری اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی را زمینه ساز هم افزایی فرهنگی، علمی و پژوهشی خواند.

انتهای پیام /67062

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس حرم عبدالعظیم آیت الله ری شهری حجت الاسلام مروی حجت الاسلام سعیدی هتل کرامت شهرری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است