دوشنبه 23 مهر 1403

نشست سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین گشایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نشست سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین گشایش یافت

پکن - ایرنا - نشست سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین عصر امروز پنجشنبه به وقت محلی با حضور مقامات بلندپایه حزب و دولت چین در پکن گشایش یافت.

به گزارش ایرنا سومین جلسه سیزدهمین دوره کنفرانس مشورتی که قرار بود در روز 3 مارس / 13 اسفند 1398/ برپا شود، به دلیل شیوع کرونا، به امروز موکول شد مقامات چین از جمله "شی جین پینگ" رئیس جمهوری این کشور در آغاز این نشست به احترام افرادی که بر اثر شیوع کرونا جان خود را از دست دادند، لحظاتی سکوت کردند.

بیش از دو هزار تن از اعضای احزاب و گروه ها و محافل مختلف چین در این نشست 7 روزه به بررسی گزارش کار کمیته دایمی کنفرانس، استماع و بررسی گزارش کار دولت و پیش نویس قانون مدنی خواهند پرداخت و پیشنهادات و نظرات خود را درباره توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ارایه خواهند کرد.

این نشست قرار است بر خلاف سال های قبل که 10 روز طول می کشید روز چهارشنبه آینده و چهار روز و نیم کوتاهتر از زمان برنامه ریزی شده پایان یابد.

کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین با نام اختصاری 'سی پی پی سی سی' (CPPCC) در واقع یک ساختار مهم همکاری چند حزبی و بزرگترین مرجع مشورتی سیاسی جهان است که تحت نظر حزب کمونیست چین فعالیت می کند.

نمایندگان کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین توصیه ها و پیشنهادهای خود را در اختیار دستگاه های دولتی، ارگان های حقوقی، قضایی و اجرایی قرار می دهند و به آنها مشورت های سیاسی می دهند و پیشنهادهایی برای اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور نیز عرضه می کنند.

کنفرانس مشورت سیاسی چین به عنوان کانال مهم مشورت سیاسی و نهاد مشورتی، نقش مشاور و ناظر دموکراتیک در امور سیاسی و اجتماعی را ایفا می کند.

نزدیک به دو هزار نفر از نمایندگان از سراسر کشور در اجلاس سالانه این کنفرانس در تالار بزرگ خلق پکن شرکت دارند همچنین شماری از موسسه داران، صاحبان شرکت ها، مسئولان ارشد دولت، مقام های سابق نظامی، افسران ارتش، کارگران و کشاورزان، محققان و کارشناسان، نمایندگان احزاب غیرکمونیست، نمایندگان تایوان، ماکائو و هنگ کنگ و نمایندگانی از نهادهای قومی و مذهبی هم در اجلاس حضور پیدا می کنند.

"محمد کشاورز زاده" سفیر ایران در چین که از مهمانان آیین افتتاحیه این نشست است در گفت و کو با روزنامه مردم چین گفت: در شرایط شیوع کرونا در سراسر جهان، نشست سالانه کنفراس مشورت سیاسی و مجلس نمایندگان خلق چین در سال جاری نسبت به سال های گذشته از اهمیت ویژه ای برخوردار است سیاست هایی که برای آن تصمیم گیری می شود در این نشست نه تنها برای چین بلکه برای منطقه و سراسر جهان دارای اهمیت بسیار است.

سفیر ایران در چین با اشاره به موضوعات مورد توجه خود در نشست سالانه امسال گفت: در حال حاضر، جامعه جهانی باید به تقویت تشریک مساعی و کمک به یکدیگر بپردازد چرا که در مقابله با کرونا، هیچ کشوری به تنهایی پیروز نمی شود و باید با همستگی بر این دشمن مشترک بشریت غلبه کرد.

کشاورززاده افزود: سخنان "شی جین پینگ" رییس جمهوری خلق چین در نشست ویدیویی کنفرانس بهداشت جهانی بار دیگر نقش سازنده چین در مقابله با کرونا را نشان داده و به نظر من، به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق چین در مقابله با کرونا، برای پیشبرد کارهای مقابله با این بیماری همه گیر در کشورهای دیگر جهان مفید بوده و اطمینان دارم به کمک دولت و مردم چین، کشورهای دیگر نیز در این مبارزه پیروز می شوند.

*س_برچسب‌ها_س*