پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نظام سلامت

نظام سلامت

وب‌گاه فرارو

خبر کوتاه بود و دردناک! دکتر "مازیار غلامپور دهکی" جراح و از بزرگان و نوابغ پیوند قلب کودکان هم از ایران مهاجرت کرد. او که لیست انتظار بیمارانش تا دو سال آینده پر بود و 638 کودک نیازمند جراحی قلب در صف عمل جراحی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر بهداشت در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب به دلیل پیام حکیمانه و عطوفت آمیز ایشان خطاب به کارشناس اورژانس شهرستان بابل که جان مادر و نوزادی گرفتار در برف را نجات داده بود، قدردانی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، از ایشان به دلیل پیام حکیمانه و عطوفت آمیز ایشان خطاب به کارشناس اورژانس شهرستان بابل که جان مادر و نوزادی گرفتار در برف را نجات داده بود، قدردانی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی نجات جان مادر و نوزاد ساکن روستای جاجن از بخش بابلکنار که از طریق راهنمایی تلفنی "معصومه مهرآور"، مامای بخش ارتباطات اورژانس 115 بابل صورت گرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی طی تماس تلفنی مراتب خرسندی و پیام تشکر رهبر معظم انقلاب را به این نیروی تلاشگر اورژانس بابل ابلاغ کرد. بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در...

خبرگزاری تسنیم

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با برقراری تماس تلفنی، پیام تشکر مقام معظم رهبری به کارشناس ارتباطات اورژانس 115 بابل در پی نجات جان یک مادر و نوزاد گرفتار در برف را ابلاغ کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به گفته رئیس سابق شبکه هپاتیت ایران، فرد بیمار ممکن است در این مدت ویروس را به بدن افراد دیگری هم منتقل کرده و آنان را هم دچار بیماری و عوارض آن کرده باشد. در حالی که خودش اصلا خبر ندارد که بیمار است. از میان انواع هپاتیت‌های ویروسی فقط نوع A و B واکسن دارند که واکسن هپاتیت A در ایران موجود نیست و جزء برنامه ملی واکسیناسیون هم نیست. بقیه هپاتیت‌های ویروسی واکسن ندارند و راه پیشگیری...

وب‌گاه گسترش

فقط یک هفته تا پایان سال باقی مانده است، اما هنوز تعرفه‌های پزشکی و تشخیصی سال آینده مشخص نشده است. این تعرفه‌ها همیشه موضوع اختلاف بین مردم و پزشکان بوده و هیچ گروهی راضی به آنها نیست.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پایین نگه داشتن تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی باعث سوق دادن بخشی از جامعه پزشکی به سوی انجام تخلفات می‌شود؛ با ارائه مثالی گفت: سهم پزشک از یک جراحی آپاندیسیت در بخش دولتی حدود 200 هزار تومان است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کمتر از یک‌هفته به پایان سال باقی نمانده، اما هنوز تکلیف تعرفه‌های پزشکی و تشخیصی سال آینده روشن نیست؛ تعرفه‌هایی که هرسال محل مجادله مردم و پزشکان است و هیچ گروهی از آن راضی نیست.

وب‌گاه فرارو

از میان انواع هپاتیت‌های ویروسی، فقط نوع A و B واکسن دارند که واکسن هپاتیت A در ایران موجود نیست و جزء برنامه ملی واکسیناسیون هم نیست. بقیه هپاتیت‌های ویروسی واکسن ندارند و راه پیشگیری از ابتلا به آن‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وب‌گاه گسترش

تحقیقات نشان می‌دهد که مواجهه خانوارهای ایرانی با "هزینه‌های کمرشکن سلامت"، بر اساس شاخص "ظرفیت پرداخت خانوار"، از 2.37 درصد در سال 1395 با یک الگوی نوسانی به 2.42 درصد در سال 1400 افزایش یافته است. در طول این سال‌ها، مواجهه با هزینه‌های کمرشکن سلامت در خانوارهای روستایی بیشتر از خانوارهای شهری بوده و در بیشتر این سال‌ها، با افزایش پنج دهک هزینه‌های خانوار، میزان مواجهه با هزینه‌های...

وب‌گاه فرارو

پزشک‌بلاگر، پدیده نوظهور این روز‌های فضای مجازی است؛ موضوعی که به نوعی نظام سلامت را هم دچار تهدید‌هایی می‌کند.

وب‌گاه گسترش

مهم‌ترین چالش شهروندانی که می‌خواهند از خدمات درمانی به هنگام بیماری استفاده کنند؛ هزینه‌های سلامت است؛ به طوری که پرداختی از جیب، باعث می‌شود برخی، قید درمان را بزنند و با بیماری کنار بیایند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: قبل از اجرای دارویار داروهای تولید ایران با ارز 4200 تومانی در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می شد و با 10 برابر قیمت اصلی به فروش می‌رفت و قاچاقچیان از ارزان بودن ارز دارو سود می‌بردند.

وب‌گاه گسترش

از جمله اهداف اصلی نظام‌های سلامت، علاوه بر ارائه خدمات سلامت موردنیاز، محافظت از افراد در برابر مشکلات مالی مرتبط با هزینه‌های بهره‌مندی از این خدمات است. در نظام سلامت کشور ایران دستیابی به این هدف از طریق راهبردهایی مانند گسترش پوشش بیمه سلامت، کاهش پرداخت از جیب، ارائه یارانه و افزایش منابع بخش سلامت طی قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری گفت: مهاجرت پرستاران به مرز بحران رسیده و لازم است دولت فکری به حال این بحران بکند. عضو شورای‌عالی نظام پرستاری گفت: مهاجرت پرستاران به مرز بحران رسیده و لازم است دولت فکری به حال این بحران بکند. به گزارش عرشه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، ابوالقاسم ابوطالبی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از قبل، قرار بود در افق 1404 نسبت پرستار...