یک‌شنبه 15 مهر 1403

نقاط آسیب زا در آبشار یاسوج شناسایی شد / بدون ملاحظه برخورد می کنیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نقاط آسیب زا در آبشار یاسوج شناسایی شد / بدون ملاحظه برخورد می کنیم

سردار کیقباد مصطفایی در خصوص آسیب ها و مشکلات در برخی از کافه های آبشار یاسوج واکنش نشان داد و گفت: برنامه و طرح های مختلف پیش بینی شده است و با متخلفان برخورد می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس اماکن و مکان های گردشگری بهترین محیط ها برای گذراندن اوقاتی مفرح و شاد در کنار خانواده ها محسوب می شود و این جاذبه ها باید مورد توجه مسئولان و متولیان برای توسعه امکانات و زیرساخت ها قرار بگیرد.

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ها و امکان مختلف گردشگری و تفریحی دارد که در کنار تنوع آب و هوایی ظرفیتی مهمی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری می شود و از آثار مثبت آن می توان به رشد و توسعه در اقتصاد و اشتغال استان اشاره کرد. در کنار ظرفیت های مختلف و همچنین توجه به توسعه امکانات، کاهش آسیب ها اجتماعی و همچنین برقراری نظمی پایدار از دیگر ویژگی های مهمی است که در اماکن گردشگری باید مورد توجه باشد. در شرایطی که از جاذبه های گردشگری به عنوان مکانی برای تفریح و سرگرمی یاد می شود اما برخی آسیب ها در این مکان های گردشگری سبب نگرانی هایی شده است، در همین و در هفته های گذشته سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری در نشست مشارکت‌های مردمی زنان و خانواده برای پیشگیری از اعتیاد از وضعیت کافه‌های آبشار یاسوج ابراز نگرانی کرد و گفت: مصرف مواد مخدر در میان بانوان در کافه‌های آبشار یاسوج نگران کننده است. سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش زنان در کانون خانواده و جامعه افزود: پژوهش‌های خوبی در زمینه اعتیاد زنان صورت گرفته اما از آنها استفاده نمی‌کنیم. وی بیان کرد: به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر، کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های پاک در زمینه اعتیاد بانوان است اما نیاز است از ظرفیت مساجد و هیئت‌های مذهبی و ائمه جمعه در سخنرانی‌ها مردم به ویژه بانوان را نسبت به این پدیده خانمان‌سوز آگاه کنند. اظهارات مسئولانه سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری زنگ خطری برای افزایش آسیب های اجتماعی در بین بانوان آن هم در آبشار یاسوج محسوب می شود تا مسئولان مربوطه به فکر کنترل و راه چاره ای برای این موضوع در آبشار یاسوج باشند. در این رابطه نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه های مختلفی سبب ایجاد آرامش و امنیت در استان، از طریق طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، برخورد با ویراژ شبانه خودروها، شناسایی کالاهای قاچاق و دستگیری سارقان شبانه و حضور فعال در بازار در کنار دیگر دستگاه ها توانسته است به سهم خود اثر گذار و دغدغمند عمل کند در این قبیل موارد می تواند با ورود به موقع، آسیب هایی که در این اماکن گردشگری وجود دارد را شناسایی و کنترل کند. در همین رابطه فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص برنامه و تدابیر برای نظارت بر آبشار یاسوج گفت: طرح ها و برنامه های مختلفی برای نظارت بر اماکن گردشگری به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب های مختلف در دستور کار همیشگی ما قرار دارد در این رابطه بنابر شرایط زمانی با حضور مقامات قضایی برای این موضوعات جلساتی جهت رسیدگی قانونی برگزار می شود. سردار کیقباد مصطفایی با بیان اینکه چندین طرح برای نظارت بر آبشار یاسوج پیاده سازی شده است، گفت: جهت برقراری نظم و همچنین ایجاد آرامش و برخورد با هرگونه آسیب در آبشار یاسوج ایستگاه پلیس راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه افراد و اشخاصی که قوانین و مقرارت را نادیده بگیرند و اقدام به هنجار شکنی داشته باشند، برخورد بدون ملاحظه خواهیم داشت، گفت: نقاط هدف در آبشار یاسوج شناسایی شده است و از طرفی با گشت های مشترک با اماکن و دستگاه های مرتبط و مجموعه های که نقش آفرین هستند، شناسایی ها ادامه دارد و با مشاهده موارد خلاف، تذکر و اقدامات قانونی همانند پلمپ صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام /