یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نقره دانشگاه لانگبیچ آمریکا بر گردن مریم طوسی / بازگشت شگفت انگیز دختر باد در 35 سالگی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نقره دانشگاه لانگبیچ آمریکا بر گردن مریم طوسی / بازگشت شگفت انگیز دختر باد در 35 سالگی

مریم طوسی در اولین مسابقه رسمی فصل برای رسیدن به سهمیه 200 متر المپیک 2024 در آمریکا به مدال نقره رسید.

به گزارش "ورزش سه"، مریم طوسی رکورددار ماده المپیکی 200 متر زنان ایران در رشته دو و میدانی بامداد امروز به وقت ایران توانست در آمریکا مدال نقره و مقام دوم این ماده در مسابقه رسمی که مورد تأیید فدراسیون جهانی این رشته ورزشی قرار دارد را به گردن آویزد و رکوردی خیره کننده به جا بگذارد.

قهرمان و دارنده دو مدال طلای 400 متر داخل سال آسیا که در هانگژوی چین و سالهای 2012 و 2014 این مدالهای ارزشمند را به عنوان دونده پیشرو و سد شکن ماده های سرعتی زنان دو و میدانی ایران به گردن آویخته بود در 35 سالگی با دویدن 200 متر با زمان 23 ثانیه و 21 صدم همه کارشناسان را به کسب ورودی المپیک 2024 پاریس متعجب و امیدوار کرد.

مریم طوسی در اولین مسابقه رسمی فصل برای رسیدن به المپیک که به میزبانی دانشگاه لانگبیچ ایالت کالفرنیا برگزار شد با همان پوشش رسمی فدراسیون دو و میدانی ایران که همیشه در رقابتهای بین المللی و قهرمانی های آسیا بر تن داشته به رقابت با حریفان پرداخت.

دختر باد دو و میدانی که رکورد 23 ثانیه و 46 صدم 200 متر ایران را دوازده سال قبل روز یازدهم تیر 1391 در قزاقستان ثبت کرده بود در سن 35 سالگی توانست رکورد ایران را جابجا کند اما به دلیل اینکه سرعت باد مثبت 3/1 بود طبق قوانین رسمی فدراسیون جهانی ثبت نمی شود.

مریم طوسی دو هفته دیگر در آفریقای جنوبی دو مسابقه رسمی متوالی دیگر خواهد داشت و تا قبل از المپیک که پنج ماه به آغاز آن مانده اگر بتواند در رقابتهای مورد تایید فدراسیون جهانی به رکورد 22 ثانیه و 57 صدم برسد سهمیه 2024 پاریس را برای ایران کسب می کند.

دارنده پنج مدال طلا، نقره و برنز انفرادی و تیمی دو و میدانی داخل سالن کشورمان بعد از دو سال کناره گیری از ورزش حرفه ای یکسال است که در آمریکا با استخدام یکی از مربیان مطرح تمرینات سخت را برای رسیدن به 200 متر المپیک 2024 پاریس آغاز کرده که در کمال تعجب روند رو به رشد رکوردهای او چشمگیر بوده است. مریم طوسی قصد دارد تنها در ماده 200 متر برای ایران تا پایان بازیهای آسیایی 2026 ناگویای ژاپن در پیست تارتان به رقابت بپردازد و در رقابتهای فضای باز قهرمانیهای آسیا نیز حضور یابد.

تمام هزینه های ورودی رقابتهای رسمی و سفرها به قاره ها و کشورهای مختلف برای کسب سهمیه المپیک را خود مریم طوسی متقبل شده و در آمریکا با برگزاری کلاسهای آموزشی دو و میدانی و ورزش با داشتن شاگردان کودک ثابت و متعدد این هزینه ها و مخارج را تأمین می کند.

با خداحافظی احسان حدادی از دنیای ورزش حرفه ای به عنوان ورزشکار که ثبت نام او برای انتخابات فروردین ماه ریاست فدراسیون نیز قطعی شده، دو و میدانی کشورمان به ویژه در بخش زنان بیشترین امید برای کسب سهمیه و حضور در المپیک پاریس را به حمیده اسماعیل نژاد و فرزانه فصیحی در ماده 100 متر سرعت و مریم طوسی در 200 متر بسته است و الناز کمپانی در 100 متر مانع، تکتم دستاربندان در 800 متر، حسن تفتیان در 100 متر مردان و حسین رسولی در پرتاب دیسک نیز تلاش خود را برای کسب سهمیه مضاعف کرده اند.

نقره دانشگاه لانگبیچ آمریکا بر گردن مریم طوسی / بازگشت شگفت انگیز دختر باد در 35 سالگی 2
نقره دانشگاه لانگبیچ آمریکا بر گردن مریم طوسی / بازگشت شگفت انگیز دختر باد در 35 سالگی 3