سه‌شنبه 17 مهر 1403

نقشه کرونایی استان مرکزی بدون تغییر ماند / ساوه و خمین آبی، سایر شهرستان ها زرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نقشه کرونایی استان مرکزی بدون تغییر ماند / ساوه و خمین آبی، سایر شهرستان ها زرد

آخرین رنگ بندی کرونایی استان مرکزی اعلام شد که بر اساس آن 11 شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی وزرات بهداشت برای شهرستان های کشور هیچ نقطه ی قرمز و نارنجی ای در استان وجود ندارد و کلیه شهرستان ها در دو وضعیت زرد و آبی قرار دارند.

در این رنگ بندی 10 شهرستان اراک، آشتیان، فراهان، تفرش، خنداب، زرندیه، کمیجان، محلات و دلیجان در وضعیت زرد و شهرستان های خمین و ساوه در وضعیت آبی قرار دارند.

با این حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته گذشته با اشاره به کاهش صد در صدی فوت ناشی از کرونا در استان مرکزی تأکید کرد: این روند و شرایط با ثبات و خوب فعلی ممکن است هر لحظه و با کوچکترین کم توجهی، دگرگون شود به همین دلیل باید با هوشیاری کامل نسبت به این بیماری رفتار کرد و گول آن را نخورد.

براساس آخرین به روزرسانی‌ها، هیچ‌یک از شهرهای کشور همانند هفته‌های گذشته، در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 255 به 253 شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از 193 به 195 شهر افزایش یافت، همچنین اینکه در هفته اخیر تعداد فوتی های کرونایی در کشور روزانه به زیر 10 نفر رسیده است.

گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ های زرد و آبی در اعلام رنگ بندی های کرونایی به معنای وضعیت های خطر متوسط و کم خطر هستند.

انتهای پیام /