دوشنبه 23 مهر 1403

نمایشگاه عکس "مردم فلسطین در آئینه غربت" در کابل برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایشگاه عکس "مردم فلسطین در آئینه غربت" در کابل برگزار شد

کابل - ایرنا - شورای فرهنگی حامیان قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین نمایشگاه عکس برگزار کردند که در آن حملات، شهادت، اسارت و ظلم رژیم اسرائیل بر مردم فلسطین را در کابل به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا، پرداختن به شهادت، اسارت، مظلومیت، آوارگی ازیکسو و شکوه مقاومت، سرفرازی و عزت یک ملت همانند فلسطین در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

بیش از 70 سال تجاوز، درد، رنج، غم، اسارت، آوارگی و اندوهی که بر این ملت در انظار جهانیان، سازمان ملل، کشورهای حامی حقوق بشر، رواداشته شده است و اسارت قبله اول مسلمین طی این سالها، موضوعاتی است که به عنوان وجیبه نه تنها هر فرد مسلمان که هر کشور، گروه ها، نهاد ها و انسان‌های آزاده و آزاد منش جهان است.

روایت این مظلومیت به صورت مستند و با استفاده از تصویر، به عنوان برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر خیابانی در مراکز شهرها تاثیر به سزایی در نگرش و روحیه مردم بویژه جوانان دارد که به خوبی می توانند موضوع های همگرایی و همدردی با ملل مسلمان جهان از جمله ملت مظلوم فلسطین را در این گونه نمایشگاه‌ها تقویت کرد.

زبان فاخر هنر بخصوص عکس و پوستر به واسطه ابزارهایی که دارد می‌تواند موجبات تغییر عمیق در ایده و طرز تفکر انسانها نسبت به هم کیش و هم دین شان داشته باشد.

به راستی اگر نمی شود سلاح برداشت و بر علیه اشغالگران جنگید ولی می توان اعمال شنیع و جنایت بار سفاکان را به تصویر کشید و با پیام تصویر نشان داد که در حق ملت مظلوم فلسطین چه ظلم و ستم های روا داشته شده است

نهضت اسلامی افغانستان در سال 1390 خورشیدی نیز چنین نمایشگاهی با عنوان «فصل برگریز عکاسی و مخالفت با پیمان راهبردی با آمریکا» برگزار کرده بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
نمایشگاه عکس "مردم فلسطین در آئینه غربت" در کابل برگزار شد 2
نمایشگاه عکس "مردم فلسطین در آئینه غربت" در کابل برگزار شد 3
نمایشگاه عکس "مردم فلسطین در آئینه غربت" در کابل برگزار شد 4
نمایشگاه عکس "مردم فلسطین در آئینه غربت" در کابل برگزار شد 5