شنبه 7 مهر 1403

نماینده مجلس: چرا مردم باید تاوان بی‌عرضگی ایران خودرو و سایپا را بدهند؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: چرا مردم باید تاوان بی‌عرضگی ایران خودرو و سایپا را بدهند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاد از روند واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا پرداخت.

مسلم صالحی گفت: دولت قول داد که سهام خود را در ایران خودرو و سایپا واگذار کند، امروز شاهد این هستیم که شرکت‌های زیرمجموعه دولت می‌خواهند سهم ایران خودرو و سایپا را خریداری کنند، کجای دنیا شرکت‌های زیرمجموعه دولت سهم دولت را خریداری می‌کند؟ چه اتفاقی در این کشور در حال افتادن است، مردم چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان بی عرضگی مسئولان ایران خودرو و سایپا را با دادن جان خود در جاده‌ها بدهند؟

آقای فاطمی‌امین وزیر صمت پنجشنبه 11 فروردین امسال در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور از واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی خبر داد.

رئیس انجمن خودروسازان 29 بهمن پارسال گفت: در دنیا ثابت شده است دولت‌ها بنگاه دار خوبی نیستند و دولتی بودن منفعتی برای صنعت خودرو ندارد.

به گفته آقای احمد نعمت‌بخش، «صنعت خودرو منوط به خصوصی سازی واقعی و دست برداشتن از بنگاهداری است. اما دولت علاقه ای به فروش سهام خود در خودروسازی ها ندارد.»

در همین خصوص، مدیرعامل اسبق سایپا نیز گفت: دولت باید قبل از واگذاری سهام خود در خودروسازی، وضعیت ایران خودرو و سایپا را اعم از ساختار سهام داری و زیان انباشته سامان دهد و آن‌ها را به سوددهی برساند.

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: حدود 5 درصد سهام ایران خودرو و 17 درصد سهام دولت در سایپا وثیقه است و اول باید این وثایق آزاد شود تا امکان واگذاری فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس