یک‌شنبه 8 مهر 1403

نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران امسال نیز به رسم هر ساله به منظور جلوگیری از تحریف وقایع اصلی فتنه 88، نقش مردم و رهبری در خنثی کردن آن و تبیین نقش خواص، همزمان با بزرگداشت حماسه 9دی، با راه اندازی کاروان "روایت فتنه"، با حضور جمعی از دانشجویان و اعضای این تشکل، از مراکز مختلف تهران که در عاشورای سال 88 از سوی فتنه گران مورد تعرض قرار گرفته...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران امسال نیز به رسم هر ساله به منظور جلوگیری از تحریف وقایع اصلی فتنه 88، نقش مردم و رهبری در خنثی کردن آن و تبیین نقش خواص، همزمان با بزرگداشت حماسه 9دی، با راه اندازی کاروان "روایت فتنه"، با حضور جمعی از دانشجویان و اعضای این تشکل، از مراکز مختلف تهران که در عاشورای سال 88 از سوی فتنه گران مورد تعرض قرار گرفته بود، به روایت گری پرداختند.

نهمین کاروان روایت فتنه با شعار «نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم؛ روایت می‌کنیم!» برای نهمین سال متوالی با حضور راویان، شاهدان عینی و تحلیلگران برگزار شد، دانشجویان از نقاط بازتابنده در فتنه 88 بازدید کرده و در پایان هم مراسم میثاق با شهدا در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

روایت‌هایی از جمله با موضوع نماز جمعه تاریخی مقام معظم رهبری، آتش فتنه در دانشگاه تهران، 13 آبان و 16 آذر 1388، ریزش‌ها و رویش‌ها و... در این کاروان برای دانشجویان ارائه شد.

این کاروان حرکت خود را از مسجد دانشگاه تهران و با روایتگری آقای جوان آغاز کرد و سپس با حضور در صحن دانشگاه تهران در مقابل دانشکده فنی، دانشجویان روایت آقای نظری را درباره وقایع سال 88 شنیدند. آقای نظری از اعضای ادوار این تشکل دانشجویی به عنوان شاهد عینی حوادث آن سال در دانشگاه تهران، روایتی از اتفاقاتی که در عاشورای 88 در صحن این دانشگاه، روبروی دانشکده فنی، چهارراه مسجد و خیابان های اطراف رخ داد، بیان کرد.

نظری در این بخش از برنامه به تبیین جریان فتنه 88 و نقش بصیرت دانشجویان در عبور از آن، وقایع و جنایات سال 88 در محدوده دانشکده فنی دانشگاه تهران و تحلیل و تبیین نمادها و شعارهای فتنه گران پرداخت.

در ادامه نیز این کاروان به چهار راه مکانیک رفت و پس از آن مقابل درب شانزده آذر دانشگاه ایستاد. در ایستگاه سوم دانشجویان در مسجد لولاگر پای صحبت حجت الاسلام نوابی نشستند. دانشجویان ضمن شنیدن تشریح فرایند اداری اخذ آرا و تبیین اکاذیب سال 88 مبنی بر تقلب در انتخابات، روایتهایی از جنایات و هجوم فتنه گران به این مسجد را که از مراکزی بود که در فتنه 88 با آتش آشوبگران آسیب دیده بود را شنیدند.

در آخر نیز دانشجویان در بهشت زهرا (س) و در در یادمان شهدای فتنه 88 حضور پیدا کردند. این دانشجویان در ایستگاه پایانی کاروان روایت فتنه با حضور در بهشت زهرا و بازدید از یادمان شهدا با زندگی شهید حسین غلام کبیری و امیرحسام ذوالعلی از شهدای فتنه سال 88 آشنا شدند و بار دیگر با شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق نمودند.

نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس 2
نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس 3
نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس 4
نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس 5
نهمین کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد + عکس 6