جمعه 10 فروردین 1403

نوآوری در نیکوکاری

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
نوآوری در نیکوکاری

برای اولین بار در ایران مرکز نیکوکاری مهارت، اشتغال و کارآفرینی به همت شرکت همیاران اندیشه ساز پایا به مرکزیت شهر اصفهان و 37 واحد تحت نظر آن افتتاح شد.

به گزارش دنیای اقتصاد مرکز نیکوکاری مهارت، اشتغال و کارآفرینی پایا با 38 نقطه ارائه و پیشخوان خدمات توانمند سازی در سطح استان اصفهان به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و همزمان ایام سوگواری امام حسین علیه السلام فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز که با محوریت شرکت تعاونی همیاران اندیشه ساز پایا و حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان راه اندازی شده به گفته فریبا جوان، مدیر عامل شرکت همیاران اندیشه ساز پایا ماموریت اصلی خود را گسترش فرهنگ خودکفایی و سخت کوشی در جامعه می داند.

او می گوید: در این مسیر با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم ماموریت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم. وی ادامه می دهد: ایجاد حلقه های رابط میان سازمان‌های حامی و مسئول در توسعه توانمندی های آحاد جامعه، جذب نیکوکاران و ایجاد مشارکت در سرمایه گذاری طرح های اشتغال و خودکفایی با شعار نیک " خیرات هر صاحب کسب و کار جذب یک نفر برای اشتغال"، شناسایی نخبگان علمی و مهارتی از میان نیازمندان اشتغال و مددجویان امداد و ایجاد فضای رشد و شتابدهی و تقویت، توانمند سازی، ایجاد شبکه موثر و توسعه مشارکت و هم افزایی در مراکز نیکوکاری تخصصی و عمومی سطح استان، برخی از برنامه ها و اهداف در نظر گرفته شده می باشند.

او همچنین افزود: ما با استفاده از ظرفیت شهرک های علمی و فناوری و تحقیقاتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده ها، مراکز رشد دانشگاه ها، فضاهای کار اشتراکی و کارخانه های نوآوری و تکنولوژی میتوانیم به رشد سریع تر کسب و کار ها کمک کنیم. فریبا جوان درباره چگونگی شناسایی کسب و کارها گفت: با استفاده از ظرفیت های معاونت امور تعاون، معاونت امور کار و رفاه اجتماعی، معاونت توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی انسانی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، معاونت مشارکت های کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران میتوانیم کسب و کارهای مختلف را شناسیایی و به منظور رشد هر چه بهتر یاری کنیم.

پیش از این مراکز نیکوکاری در سطح کشور بصورت تک مرکز افتتاح می شدند اما مرکز نیکوکاری مهارت، اشتغال و کارآفرینی پایا با مرکزیت شهر اصفهان و 37 واحد دیگر در کل استان اصفهان شروع دوره ای تازه در زمینه مراکز نیکوکاری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.