یک‌شنبه 1 مهر 1403

نوار پی وی سی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
نوار پی وی سی

نوار پی وی سی برای پوشش دادن به صفحات ام دی اف استفاده می‌شود. در صورتی که شما هم از این نوار پرکاربرد استفاده می‌کنید یا در صنایع مرتبط مشغول به کار هستید، بهتر است با ما همراه باشید تا با نوار پی وی سی بیشتر آشنا شویم. نوار پی وی سی در صنایع مختلفی کاربرد دارد اما بیشترین کاربرد آن مربوط به زمانی می‌شود که یک صفحه ام دی اف برای دکوراسیون منزل یا موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد....

آشنایی با نوار پی وی سی و کاربردهای آن

نوار پی وی سی در صنایع مختلفی کاربرد دارد اما بیشترین کاربرد آن مربوط به زمانی می‌شود که یک صفحه ام دی اف برای دکوراسیون منزل یا موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید صفحات ام دی اف در دنیای امروز کاربردهای زیادی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنعت کابینت‌سازی یا وسایل منزل اشاره کرد. نوار پی وی سی برای پوشش دادن به صفحات ام دی اف استفاده می‌شود. در صورتی که شما هم از این نوار پرکاربرد استفاده می‌کنید یا در صنایع مرتبط مشغول به کار هستید، بهتر است با ما همراه باشید تا با نوار پی وی سی بیشتر آشنا شویم.

لبه ورق‌های ام دی اف را چگونه پوشش دهیم؟

استفاده از چوب طبیعی در ساخت کابینت و صنایع چوبی ارزش بالایی دارد اما با گذشت زمان و بروز عواملی مانند گرانی چوب طبیعی و کمیاب‌شدن منابع در دسترس، موضوع حفاظت از محیط زیست اهمیت پیدا کرده تا اینکه در نهایت، ام دی اف جایگزین اصلی چوب طبیعی شده است. البته امروزه هم کابینت‌ها یا محصولات چوبی زیادی به چشم می‌خورند که از چوب طبیعی ساخته می‌شوند اما چنین محصولاتی اغلب، قیمت بالایی دارند. به همین دلیل، امروزه بیشتر افراد فعال در صنعت کابینت‌سازی، مبلمان و... از ام دی اف استفاده می‌کنند. حتما می‌دانید که ام دی اف از ترکیب براده چوب و خاک اره ساخته می‌شود. جهت زیبایی کار و محکم کردن محصول، صفحات ام دی اف در نهایت با صفحات پلاستیکی پی وی سی پوشانده می‌شوند. اما در نهایت، لبه‌های برش‌خورده صفحات ام دی اف بدون پوشش باقی می‌مانند.

این لبه‌های تیز موجب خراش خوردن و از بین رفتن زیبایی محصول می‌شوند. به منظور حفظ زیبایی کار و پیوسته کردن سطح صفحات ام دی اف از نوارهای انعطاف‌پذیری به نام نوار پی وی سی استفاده می‌شود. نوارهای پی وی سی در ضخامت‌ها و طرح و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به محل لبه‌های برش خورده و بدون پوشش ام دی اف چسبانده می‌شوند.

3 دلیل مهم برای استفاده از نوار پی وی سی

ممکن است فکر کنید که نوار پی وی سی موجب پوشش دادن به لبه‌های ام دی اف می‌شود و تنها فلسفه استفاده از این نوارها همین است. اما مزایای استفاده از نوار پی وی سی به این مورد ختم نمی‌شود. در ادامه چند مورد از مزایای نوار پی سی را بررسی می‌کنیم:

مانع از نفوذ رطوبت به ام دی اف شوید!

جنس نوار پی وی سی بسیار مقاوم و محکم است. این ورق‌ها به لبه‌های ورق‌های ام دی اف چسبانده می‌شوند و از این ورق‌ها در برابر رطوبت و حرارت محافظت می‌کنند. در صورتی که یک ورق ام دی اف با نوار پی وی سی پوشانده نشود، تحت شرایطی مانند رطوبت و حرارت، به شدت آسیب می‌بیند و مقاومت خود را از دست می‌دهد.

از هجوم حشرات موذی جلوگیری کنید

یکی از خطرات جدی که هموراه صفحات ام دی اف و محصولات چوبی مانند کابینت‌ها را تهدید می‌کند، حمله حشرات موذی است. چنین حشرات اغلب به سرعت تکثیر پیدا می‌کنند و با تغذیه از ورق ام دی اف، عملا آن را از بین می‌برند. نوار پی وی سی از هجوم حشرات موذی جلوگیری می‌کند.

کابینت‌های زیبا و به‌روز داشته باشید

دیگر مزیت استفاده از نورا پی وی سی، حفظ مقاومت محصول نهایی و زیبایی آن است. در دنیای امروز عواملی نظیر کیفیت و تمیزی کار، قیمت نوار پی وی سی و ارزش آن را مشخص می‌کنند و اهمیت زیادی برای کارفرما و مشتری دارند. لازم به ذکر است که نوار پی وی سی را می‌توان از سایت‌های معتبر و معروفی مانند دیجی کالا و ترب سفارش داد.

آشنایی با نوار پی وی سی بلونی 

یکی از کشورهای محبوب تولیدکننده نوار پی وی سی، کشور ترکیه است. اما نوار پی وی سی وارداتی ترکیه اغلب قیمت بالایی دارد. البته در سال‌های اخیر یکی از شرکت‌های داخلی با راه‌اندازی کارخانه پی وی سی، محصولاتی باکیفیت و مطابق با استانداردهای به‌روز تولید کرده است. شرکت بلونی یکی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده نوار پی وی سی در ایران است. محصولات شرکت بلونی به کشورهای کویت، عمان، روسیه و ارمنستان صادر می‌شوند و تنوع سایز و رنگی بالایی دارند.

جمع‌بندی

نوار پی وی سی یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت کابینت‌سازی و دیگر صنایع مرتبط با ام دی اف است. در واقع، امروزه شما هیچ کابیت، مبل، تخت یا محصول چوبی را نمی‌توانید ببینید که در آن از نوار پی وی سی استفاده نشده باشد. نوارهای پی وی سی شرکت بلونی بسیار منعطف و متنوع هستند. این شرکت انواع مختلف نوار پی وی سی سفید، قهوه‌ای، کرم و... تولید می‌کند.

برچسب ها: ,,,pvc, نوار پی وی سی سفید, نوار پی وی سی بلونی