چهارشنبه 4 مهر 1403

نوبخت رفت؛ میرکاظمی آمد

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
نوبخت رفت؛ میرکاظمی آمد

رئیس جمهور امروز، نخستین حکم اقتصادی خود را صادر و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم را به سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.

رئیس جمهور امروز، نخستین حکم اقتصادی خود را صادر و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم را به سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز نخستین حکم اقتصادی خود را صادر و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم را به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.

سازمان برنامه و بودجه، یکی از سازمان‌های مهم اقتصادی کشور است که وظیفه این سازمان، برنامه‌ریزی و نظارت توسعه‌ای و راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی کشور بود، که تحت نظر یک شورای عالی، یک هیات نظارت و یک مدیرعامل فعالیت می‌کرد؛ اما در 17 تیر 1379 با سازمان اداری و استخدامی کشور ادغام شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را تشکیل دادند.

این سازمان جدید نیز در 18 تیر 1386 با ادغام با چند معاونت ریاست‌جمهوری، دو معاونت رئیس‌جمهور که عبارتند از: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی را تشکیل دادند.

سید مسعود میرکاظمی که حالا از امروز با حکم رئیس جمهور بر ریاست آن منصوب شده، متولد 1339 تهران دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی صنایع است و پیش از این مسئولیت‌هایی همچون وزیر نفت در دولت نهم و رئیس سازمان اپک (2011)، وزیر بازرگانی در دولت دهم، نماینده تهران در مجلس نهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عضو هیات امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، عضو و رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی، رئیس مرکز مطالعات بنیادی انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه شاهد، رئیس مرکز مطالعات لجستیک و مدیرعامل سازمان اتکا را بر عهده داشته است.