شنبه 14 مهر 1403

نویسنده کتاب بوی نم باروت: به روایت روحانیت در دفاع مقدس نپرداختیم / آیت‌الله مجتهدی در نقد صریح بود + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نویسنده کتاب بوی نم باروت: به روایت روحانیت در دفاع مقدس نپرداختیم / آیت‌الله مجتهدی در نقد صریح بود + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، حسین زحمتکش محقق و نویسنده دهه شصتی که دبیر ادبیات و شعر مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز هست. زحمتکش نویسنده کتاب «رومی روم» با موضوع پیاده روی اربعین نیز بود.

به بهانه انتشار کتاب جدید وی یعنی «بوی نم باروت» که به وسیله نشر خط مقدم روانه بازار شده است با وی در مورد این اثر و همچنین اتفاقات اخیر هم کلام شدیم.

حسین زحمتکش در این گفتگو با بیان اینکه کتاب «بوی نم باروت» حاصل هم‌صحبتی من با یک روحانی بزرگوار به نام حاج شیخ " مرتضی خاکسار" در شهر قم است، گفت: کسی که از اوایل جنگ در آبان ماه سال 59 قبل از اشغال خرمشهر توسط ارتش بعثی عراق ایشان از طریق حوزه علمیه مدرسه حاج آقای مجتهدی وارد جبهه‌ها می‌شوند که البته رفقای طلبه‌ای هم با وی همراهی می‌کردند.

وی در مورد شخص اولی که کتاب بوی نم باروت به روات خاطراتش می‌پردازد اضافه کرد: «حضور ایشان به عنوان یک طلبه در جبهه از روزهای اول و تا عملیات مرصاد که انتهای جنگ است حضور دارد. نکته‌ای که وجود دارد حضور ایشان در جبهه به جز بار اول که با لباس خاکی بوده در سایر موارد به عنوان مبلغ و با لباس کامل روحانیت به صورت پر تعداد در دفاع مقدس شرکت می‌کند.»