دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

نگرانی‌ها از کمبود بودجه غذای دانشجویی / پرداخت اجاره بها شرط اصلی اسکان در خوابگاه‌های تابستانی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نگرانی‌ها از کمبود بودجه غذای دانشجویی / پرداخت اجاره بها شرط اصلی اسکان در خوابگاه‌های تابستانی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. نگرانی از وضعیت بودجه تغذیه دانشگاه‌ها رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان برنامه و بودجه عدد و...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

نگرانی از وضعیت بودجه تغذیه دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان برنامه و بودجه عدد و میزان مناسبی را براساس سال‌های قبل برای دانشگاه‌ها در حوزه تغذیه تخصیص داده است که دانشگاه‌ها می‌توانند نیاز‌هایشان را رفع کنند. هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان، با توجه به تورم موجود در کشور در رابطه با تغذیه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه عدد و میزان مناسبی را براساس سال‌های قبل برای دانشگاه‌ها تخصیص داده است که دانشگاه‌ها می‌توانند نیاز‌هایشان را رفع کنند. اما واقعیت امر این است که با حذف ارز 4200 تومانی تمام کالا‌های اساسی که به ارز وابسته بودند از جمله برنج، گوشت، روغن وسایر مواد غذایی افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. وی ادامه داد: با وجود این شرایط طبیعی است که ما از دولت و مشخصا از سازمان برنامه و بودجه توقع داشته باشیم که موضوع مربوط به تغذیه دانشگاه‌هارو جدی بگیرند تا ما شاهد افت کیفیت از سوی دانشگاه و نیز تحمیل هزینه‌های فراوان برای دانشجویان نباشیم تا انشاالله سال تحصیلی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

دانشجویان شریف در صورت پرداخت اجاره بها در خوابگاه اسکان داده می‌شوند

معاونت دانشجویی دانشگاه شریف شرط اسکان دانشجویان در خوابگاه را پرداخت اجاره بهای هر دو ترم سال تحصیلی 1401-1400 اعلام کرد. فرایند ثبت نام، لیست‌گیری و انتخاب اتاق برای سال تحصیلی 1402-1401 از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اسکان به آدرس dorm.sharif.ir و از امروز 20 تا 24 تیرماه انجام می‌شود. شرکت در لیست‌گیری براساس بخش‌نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منوط به پرداخت هزینه اجاره بهاء هر دو ترم سال تحصیلی 1401-1400 خوابگاه و اعلام به سرپرست خوابگاه جهت ثبت آن در سامانه اسکان می‌باشد.

کدام دانشگاه‌ها در ترم تابستان به دانشجویان خوابگاه می‌دهند؟

دانشگاه‌های بزرگ به منظور خدمات رسانی و اسکان دانشجویان در ایام تابستان شرایط اختصاص خوابگاه‌های دانشجویی را اعلام کردند.دانشجویان در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (تخصصی و حرفه‌ای) هر سال مطابق تقویم آموزشی دانشگاه‌های مختلف، بعد از گذراندن امتحانات ترم دوم تحصیلی، اقدام به اخذ واحد‌های ترم تابستان می‌کنند. در این راستا دانشجویان غیر بومی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و حضور در کلاس‌های درس نیاز به اسکان در خوابگاه دارند بر همین اساس دانشگاه‌های بزرگ به منظور خدمات رسانی و اسکان دانشجویان در ایام تابستان شرایط اختصاص خوابگاه‌های دانشجویی را اعلام کردند.

 

دانشگاه تهران برای حضور در اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین فراخوان داد

دانشگاه تهران فراخوان ثبت‌نام اولیه دانشگاهیان این دانشگاه را برای حضور در اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین اعلام کرد. دانشگاه تهران فراخوان ثبت‌نام اولیه دانشگاهیان این دانشگاه را برای حضور در اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین اعلام کرد. در این اطلاعیه ستاد اربعین آمده است: با عنایت به نزدیکی موسم تنفس در هوای روحبخش اربعین، دانشگاه تهران در تلاش است تا تسهیلاتی جهت حضور مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در همایش جهانی اربعین را فراهم سازد.

آزمون زبان MSRT در 24 تیرماه برگزار می‌شود

براساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان آزمون زبان MSRT در تاریخ 24 تیرماه 1401 برگزار می‌شود.بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، آزمون زبان MSRT در تاریخ 24 تیرماه برگزار می‌شود. متقاضیان تا 13 تیرماه 1401 فرصت داشتند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند. آزمون MSRT که مجری برگزاری آن وزارت علوم بوده، جهت تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلبان برگزار می‌شود و مدرک آن برای تمام دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت معتبر است.

نگرانی‌ها از کمبود بودجه غذای دانشجویی / پرداخت اجاره بها شرط اصلی اسکان در خوابگاه‌های تابستانی 2
نگرانی‌ها از کمبود بودجه غذای دانشجویی / پرداخت اجاره بها شرط اصلی اسکان در خوابگاه‌های تابستانی 3
نگرانی‌ها از کمبود بودجه غذای دانشجویی / پرداخت اجاره بها شرط اصلی اسکان در خوابگاه‌های تابستانی 4
نگرانی‌ها از کمبود بودجه غذای دانشجویی / پرداخت اجاره بها شرط اصلی اسکان در خوابگاه‌های تابستانی 5