چهارشنبه 18 مهر 1403

نیاز به یک «قاسم سلیمانی» در حوزه رسانه داریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نیاز به یک «قاسم سلیمانی» در حوزه رسانه داریم

عمرانی، معاون دادستان کل کشور گفت: در حوزه رسانه و البته در تمامی حوزه های اقتصادی و فرهنگی نیاز به یک قاسم سلیمانی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، سعید عمرانی، ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره رسانه و عدلیه استان یزد با بیان اینکه رسانه با پیشرفت فضای مجازی، ابعاد و گستردگی هایی پیدا کرده است، اظهار داشت: قضات در ماهیت و شکل، اشتراکاتی با خبرنگاران دارند و برخی مشاغل و مناصب هستند که برای تصدی آن منصب وجود چند عامل ضروری است که یکی از آنها شجاعت است.

وی عنوان کرد: کار قضات و کار خبرنگاران یک شغل نیست بلکه یک مسئولیت است و برای انجام این مسئولیت، عدالت و تحلیلگری نیاز است.

عمرانی تاکید کرد: کار روشنگرانه خبرنگاران نیز از ویژگی های بارز و مهم است که البته این کار روشنگرانه باید با ملاحظاتی همراه باشد و باید مراقب بود که برخی خبررسانی ها منجر به ایجاد فتنه نشود.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: خبرنگاران و قضات هر دو امانتدار مردم هستند و اطلاع رسانی با این ویژگی کار بسیار دشواری است.

عمرانی اظهار داشت: گاهی اوقات ممکن است در دام افرادی بیفتیم که این اتفاق به دلیل برد رسانه ها و اهمیت کار قضات رخ می دهد بنابراین باید مراقب باشیم با جوسازی عده ای، اقدام به نشر هر مطلبی نکنیم.

وی تاکید کرد: عمق رسانه به حدی است که تمام دنیا مسائل خود را به از طریق هنر و رسانه مطرح می کنند بنابراین رسانه در تمام دنیا از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عمرانی با اشاره به اینکه در هر سه قوه در البته در رسانه ها، هرکس مردم را نا امید می کند باید از کار کناره گیری کند.

وی تصریح کرد: برخی روزنامه ها و روزنامه نگاران انگ رسانه زرد خورده اند اما معتقدم باید اینها را از دامن رسانه های معاند به دامن رسانه های داخلی باز گرانیم.

معاون دادستان کل کشور با ابراز خرسندی از اینکه قوه قضائیه، طی سالهای اخیر از کار قضایی صرف کناره گرفته و برگزاری جشنواره های رسانه ای توانسته باب نقد را در این دستگاه باز کند، عنوان کرد: استان یزد در این زمینه پیشرو بوده و جشنواره رسانه و عدلیه به الگویی در این زمینه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: نقد دستگاه قضایی در بین مردم شور و امید ایجاد می کند زیرا می بینند که حتی در قوه قضاییه، امور زیر ذره بین رسانه هاست.

عمرانی ادامه داد: امروز ما در حوزه اقتصاد، رسانه، عمران و... نیاز به افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی داریم و اگر همه ما پنج درصد از خودمان را به حاج قاسم نزدیک کنیم، بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت رسانه های استان یزد در دومین جشنواره رسانه و عدلیه بیان کرد: این اتفاق سرفصل خوبی است و امیدواریم در دومین سال این جشنواره در یزد، ارتباط با همه رسانه ها برقرار شود و اجازه دهیم کسی که عناد ندارد راحت حرف بزند و به راحتی انتقادات خود را مطرح کند تا این موضوع سبب رفع مشکلات و نقایص باشد.

انتهای پیام /