سه‌شنبه 24 مهر 1403

نیروگاه هسته‌ای امارات به بهره‌برداری نزدیک‌تر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیروگاه هسته‌ای امارات به بهره‌برداری نزدیک‌تر می‌شود

تهران - ایرنا - سازمان انرژی هسته‌ای امارات شامگاه چهارشنبه از تکمیل پرسه تست هیدرواستاتیک سرد در واحد چهارم نیروگاه براکه این کشور خبر داد تا این نیروگاه به بهره‌برداری بازهم نزدیک‌تر شود.

به گزارش رسانه‌های اماراتی، سازمان انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد که تست مذکور شامل به گردش درآمدن آب با فشار بالا در مدار اولیه راکتور است تا جوشکاری‌ها، نقاط اتصال، لوله‌ها و اجزای سیستم خنک کننده راکتور مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

به گفته رسانه‌های محلی امارات، در حال حاضر ساخت تمامی چهار واحد نخستین نیروگاه هسته‌ای امارات متحده عربی در مجموع تا 94 درصد تکمیل شده است و نیروگاه در آستانه راه اندازی قرار دارد.

محمد ابراهیم الحمادی رییس سازمان انرژی هسته‌ای امارات در این باره گفت که با تکمیل تست هیدرواستاتیک سرد در واحد چهارم نیروگاه براکه، ما در حال رسیدن به گام دیگری در جهت دستیابی به هدف خود برای تأمین حداکثر 25درصد از برق امارات هستیم.

بنابر اعلام سازمان هسته‌ای امارات، کار ساخت و ساز واحد دوم حدود 95 درصد، واحد سوم بیش از 94 درصد و واحد چهارم از 84 درصد فراتر رفته است.

این درحالی است که ساخت واحد اول نیروگاه براکه که در منطقه الظفره در ابوظبی قرار دارد، در سال 2018 تکمیل شده بود و اکنون این راکتور مراحل نهایی برای آغاز فعالیت خود را سپری می کند.

قرار بود سال 2017 میلادی نیروگاه براکه راه‌اندازی شود و تاکنون بارها آغاز به کار آن به تأخیر افتاده است.

چهار راکتور هسته‌ای امارات در مجموع پنج هزار و 600 هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد.

عملیات ساخت نیروگاه هسته‌ای براکه از سال 2012 در کنسرسیومی به مدیریت شرکت "کپکو" کره جنوبی آغاز شده بود.

"سهیل المزروعی" وزیر انرژی امارات ژانویه 2019 (دی 97) بدون ذکر جزئیات اعلام کرد که موعد بهره برداری از رآکتور براکه به عنوان نخستین نیروگاه هسته‌ای امارات که قرار بود اواخر سال 2019 به بهره‌برداری برسد تا ابتدای سال جدید به تأخیر افتاده است.

آژانس انرژی اتمی نیز ماه ژوئیه 2019 (تیر / مرداد) اعلام کرد که تیم بررسی زیرساخت‌های هسته‌ای مرحله سوم بررسی پروژه هسته‌ای امارات را به پایان رساند و پیش از شروع به کار این رآکتور مناطقی را که نیاز به کار بیشتری دارد مشخص کرد.

*س_برچسب‌ها_س*