چهارشنبه 2 خرداد 1403

نیکولا سارکوزی

نیکولا سارکوزی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب «زمان طوفان‌ها» (The Time of Storms) نوشته «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه برای سومین هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری پیشین فرانسه با انتقاد شدید از ایده‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و این که جهان با بحران مواجه است، انتخاب دوباره ترامپ را غیرمتحمل ندانست و گفت: حضور مردی مانند ترامپ دلیل این وخامت نیست که نشانه آن است.

خبرگزاری مهر

ما در یک جامعه به طور فزاینده نابرابر رشد می‌کنیم که در آن تمام گونه‌های خشونت توسعه می‌یابد. زیرا فقر از یک سو و ثروت نخوت‌آور از سوی دیگر، واکنش‌هایی از این دست را بوجود می‌آورد.

خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - فرانسه به عنوان طراح و بنیانگذار اتحادیه اروپا و دومین قدرت اقتصادی آن پس از آلمان، از مهمترین کشورهای غربی است که از آن به عنوان بازنده بزرگ سیاست های آمریکا در قبال عراق در سه دهه گذشته یاد می شود، اما اکنون با مشخص شدن زمان سفر وزیر خارجه این کشور به بغداد، این سوال مطرح می شود که آیا پاریس برغم کارشکنی های آمریکا تلاش تازه ای را برای بازگشت به عراق شروع کرده است؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سفیر فرانسه در ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: نیت امریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران و استفاده از ساز و کار ماشه یا Snap Back از سوی امریکا مورد حمایت ما نیست. این اقدام اعتبار شورای امنیت را زیر سوال می‌برد. ما از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنیم و در آینده هم حمایت نخواهیم کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صدها نفر از زنان فرانسوی روز جمعه در اعتراض به انتصاب «ژرار درمنن» به عنوان وزیر کشور و «اریک دوپون مورتی» درمقام وزیر دادگستری در کابینه جدید دولت به خیابان‌ها آمدند، با توجه به برنامه‌ریزی «امانوئل مکرون» برای انتخابات آینده، این چالش می‌تواند رئیس جمهوری فرانسه را با مشکلاتی بسیار جدی‌تر مواجه کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخست وزیر جدید فرانسه ترکیب اعضای کابینه خود را در حالی معرفی کرد که برخی انتصاب‌ها واکنش‌هایی را به دنبال داشته است. برخی از وزرا در سمت‌های خود باقی ماندند.

وب‌گاه تابناک

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال در ادعایی جنجالی عنوان کرد قطر با دخالت سیاسی برنده میزبانی جام جهانی 2022 شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شاید مروری بر سوابق کوشنر و پیوندهای این چهره با سازمان منافقین، تا حدی به رمزگشایی ماجرای ورود مریم رجوی، سرکرده فرقه تروریستی به ماجرای «پزشکان بدون مرز» کمک کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به گفته مقامات، بیشتر بیماران فرانسوی مبتلا به کووید 19 به بیمارستان‌های آلمان و سوئیس انتقال داده شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

بیروت - ایرنا - روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت امروز (جمعه) نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا پرونده تحقیق و بررسی در مورد اختلاس میلیون ها دلار کمک های نقدی اتحادیه اروپا به لبنان تشکیل داده اند.

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا