پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

هافبک اسبق میلان در راه تیم نساجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هافبک اسبق میلان در راه تیم نساجی

هافبک اسبق آث میلان به تیم نساجی پیوست.

باشگاه نساجی «الکساندر مرکل» بازیکن 32 ساله دوتابعیتی آلمانی - قزاقستانی که حضور در لیگ‌های معتبر سری A ایتالیا و بوندس‌لیگا را در کارنامه دارد، جذب کرد.

«مرکل» که در پست هافبک میانی بازی می‌کند، سال 1992 از پدر و مادری آلمانی‌تبار در قزاقستان متولد شد و پس از 6 سال زندگی در قزاقستان، با والدینش عازم آلمان شد؛ او از 11 سالگی به باشگاه اشتوتگارت آلمان پیوست و در 16 سالگی عضو باشگاه آث‌میلان ایتالیا شد.

«مرکل» از تیم جوانان میلان به تیم بزرگسالان این باشگاه پیوست و در فصل 2010-2011 که سرمربیگری میلان را «ماسیمیلیانو آلگری» به عهده داشت و بازیکنانی همچون زلاتان ابراهیموویچ، روبینیو، آنتونیو کاسانو، آندره پیرلو و مارک فن بومل در این تیم بازی می‌کردند، هجدهمین قهرمانی میلان در سری A را جشن گرفت.

او پس از میلان به جنوا پیوست و 2 فصل عضو این تیم ایتالیایی بود؛ سپس برای مدتی کوتاه به صورت قرضی به میلان بازگشت و پس از آن به مدت سه سال عضو تیم فوتبال اودینزه شد.

واتفورد انگلیس، گراس‌هاپر سوییس، پیزا ایتالیا، بوخوم آلمان، آدمیرا واکر اتریش، هراکس آلملو هلند، الفیصلی عربستان، غازی عینتاب ترکیه و تیم فوتبال حتا در امارات سایر باشگاه‌هایی است که «مرکل» پیش از پیوستن به نساجی به عضویت آن‌ها در آمد و اکنون در 32 سالگی حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را با پوشیدن لباس نساجی تجربه خواهد کرد.

«مرکل» پس از چند سال بازی در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان فوتبال آلمان سال 2015 میلادی تصمیم گرفت به تیم ملی قزاقستان بپیوندد و با این تیم در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2016 حضور یافت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.