شنبه 14 مهر 1403

هدف دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هدف دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است

با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان امکان ارتباط ویدئویی همزمان 4 شعبه محاکم با زندان فراهم شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (22 آبانماه) در آیین افتتاح دفتر دادرسی الکترونیک قضایی، اظهار کرد: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی‌ها می‌تواند به‌صورت قابل ملاحظه‌ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده‌ها و احقاق حق سرعت دهد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است؛ چراکه به لحاظ سریع‌الوصول بودن اطلاعات و استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی محیطی امن و بدون محدودیت زمانی برای بررسی پرونده‌ها فراهم می‌شود.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: با استقرار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان، زندانیان از این به بعد می‌توانند همه درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق سامانه ثنا به واحدهای قضایی مربوطه ارسال و متعاقبا از نتایج آن مطلع شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه به لحاظ وجود برخی محدودیت‌ها برای رفت و آمد زندانیان به بیرون از زندان راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان یک ضرورت بود، افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تأکید رئیس قوه قضائیه بر عدم انتقال زندانیان به محاکم و همچنین عدم تضییع حقوق اصحاب دعوا، راه‌اندازی این دفاتر امکان برگزاری همزمان 4 دادرسی را فراهم می‌کند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان در ادامه از مردم استان درخواست کرد، به‌صورت خودجوش با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان در سامانه ثنا ثبت‌نام کنند که این امر به نفع خود مردم و عدم تضییع حقوق شان است.

انتهای پیام