چهارشنبه 18 مهر 1403

هدف نخست انقلاب اسلامی عمل به احکام اسلامی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هدف نخست انقلاب اسلامی عمل به احکام اسلامی است

دادستان کل کشور اظهار کرد: اگر حمایت و حضور مردم در پای صحنه و نیز پشتیبانی حوزه از انقلاب اسلامی نبود، قطعا این انقلاب فرو می‌پاشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در نشستی که با اساتید و طلاب حوزه علمیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید اهداف امام خمینی (ره) از تشکیل حکومت اسلامی برای مردم تبیین و تحلیل شود.

وی افزود: امام راحل (ره) زحمات بسیاری برای این انقلاب کشیده‌اند و برای تحقق آن خون جوانان بسیاری در این راه ریخته شد، لذا باید انگیزه این کار تبیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی گفت: امروز نظام اسلامی نیازمند نظریه‌پردازان در عرصه‌های مختلف است. اهداف و آرمان‌های امام راحل (ره) اسلامی بوده و قوانین اسلامی نیازمند تبیین است.

دادستان کل کشور هدف نخست انقلاب اسلامی را عمل به احکام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب‌های بسیاری در دنیا صورت گرفت، ولی هیچ انقلابی با روح اسلام و معارف اهل‌بیت (ع) و رهبری شخصیتی عالم و متفکر شیعی وجود نداشت.

وی گفت: امام‌خمینی (ره) به دنبال تحقق اسلام ناب و ترویج معارف اسلامی بودند. ایشان تلاش کردند مردم را به سمت حل مشکلات جهان اسلام تشویق کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی ادامه داد: امام‌خمینی (ره) در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب‌اسلامی موفق شدند. ایشان بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی با حضور شاگردان عالم و مجاهد از جمله شهید آیت‌الله بهشتی و مقام‌معظم‌رهبری و برخی از علما و مراجع، قانون اساسی را منطبق بر احکام اسلام و قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) نگاشتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی دسیسه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، جنگ داخلی و ترور شخصیت‌های نظام توسط دشمن به راه افتاد و این اقدامات دشمنان اسلام و انقلاب همچنان ادامه دارد.

دادستان کل کشور پایداری و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دلیل پشتیبانی مردم و حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: اگر حمایت و حضور مردم در پای صحنه و نیز پشتیبانی حوزه از انقلاب نبود، قطعا این انقلاب فرو می‌پاشید.

این مقام قضایی گفت: امروز یکی از مصادیق جهاد تبیین، تبیین فقه و احکام اسلامی برای مجریان و قانون‌گذاران است. حوزه‌های علمیه تکیه‌گاه نظام هستند و اگر حوزه کمک نکند، نظام با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

وی در پایان گفت: در عرصه‌های مختلف نیازمند حمایت حوزویان هستیم. امروز دشمن تمام توان خود را برای نشان دادن ناکارآمدی نظام به کار گرفته است و ما نیازمند حمایت فکری حوزویان و علما هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی