سه‌شنبه 17 مهر 1403

هراس واشنگتن از تکرار حوادث 6 ژانویه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هراس واشنگتن از تکرار حوادث 6 ژانویه

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: واشنگتن نگران تکرار حوادث 6 ژانویه 2021 و یورش به ساختمان کاپیتول در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

«کارن ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود به پرسش خبرنگاران درباره تهدیدات احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا پاسخ داد.

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود گفت: دولت جو بایدن نگران تکرار خطر حوادثی مشابه با ناآرامی انتخابات سال 2021 در انتخابات پیش رو است و احتمال «عدم اجرای مسالمت‌آمیز» آن را بعید نمی‌داند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تکرار یورش به ساختمان کاپیتول و نگرانی کاخ سفید گفت: «من و رئیس جمهور و سایرین، درباره آنچه که در شش ژانویه 2021 شاهدش بودیم، صحبت می‌کنیم و طبیعی است که ما همواره نگران وقوع مجدد آن هستیم.»

وی افزود: «انتخابات آتی به هرگز در فضایی مسالمت‌آمیز برگزار نخواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در نشستی خبری اعلام کرده بود که مطمئنن نیستم که انتخابات نوامبر پیش رو «مسالمت‌آمیز» برگزار شود و «اطمینان دارم که آن در فضای آزاد و عادلانه برگزار خواهد شد.. اما نمی دانم که آرام برگزار خواهد شد یا نه.»

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه در 5 نوامبر ماه آتی برگزار خواهد شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.