پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در کاشان امهال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در کاشان امهال شد

کاشان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: نزدیک به یک هزار میلیارد ریال از تسهیلات بخش کشاورزی و صنایع وابسته که بر اثر بیماری کووید 19 در این شهرستان خسارت دیده بودند، امهال شد.

مسعود خاندایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این تسهیلات در اختیار 25 نفر از کشاورزان، مرغداران، گلاب‌گیران، گل‌کاران و سایر صنایع وابسته به بخش کشاورزی قرار گرفته بود.

وی افزود: متقاضیان هفت درصد از این بدهی را پرداخت می‌کنند و سایر مبلغ نیز با هدف تشویق و روحیه دادن به تولیدکنندگان در 60 قسط به مدت پنج سال پرداخته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان اظهار داشت: با این اقدام شرایط بسیار مطلوبی برای متقاضیان اتفاق افتاد که موجب رونق تولید در این شهرستان نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: آمادگی بیشتری برای امهال تسهیلات تولیدکنندگان در این شهرستان وجود دارد چون دولت در حوزه امهال تا کنون هیچ محدودیتی اعلام نکرده است.

خاندایی با اشاره به برگزاری پنج نشست کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال در سال‌جاری، اضافه کرد: همه مصوبه‌های این کارگروه مانند استان و کشور برای دستگاه‌های مربوطه لازم الاجرا است.

وی تشریح کرد: برخی موضوع‌های این نشست قابلیت اجرایی در شهرستان را دارند و مسوولان دستگاه‌ها موظف به اجرای آنها هستند تا با توجه به امکانات موجود و بر اساس قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها شرایط اشتغال و سرمایه‌گذاری را در این شهرستان را تسهیل کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان ادامه داد: برخی مصوبه‌های نشست کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال باید در مرکز استان اصفهان تصمیم‌گیری و اجرا شود که این مهم به صورت رسمی به استان اعلام می‌شود و پس از پیگیری، دستگاه‌ها موظف هستند در مدت 15 روز پاسخ آن را بدهند.

وی همچنین از مقدمات واگذاری زمین‌های دارای مجوز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان برای سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: یک قطعه از این زمین‌ها برای سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریالی بخش روستایی انجام خواهد شد.

خاندایی افزود: قرار است سرمایه‌گذار با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و همچنین اشتغال‌زایی، در بخش فرآوری سنگ امکانات و تجهیزات را در یکی از روستاهای این شهرستان فراهم کند.

وی همچنین یادآور شد: با وجود اینکه کرونا مشکلاتی را برای همه کشور ایجا کرد اما کاشان توانست در سه ماه نخست امسال 48 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کند که در این زمینه از 15 استان کشور در جایگاه بالاتری قرار گرفت.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد و بیش از 10 هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*