دوشنبه 23 مهر 1403

هزار پایگاه بهزیستی در تهران زکات فطره را جمع آوری می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزار پایگاه بهزیستی در تهران زکات فطره را جمع آوری می کند

تهران - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته یک هزار پایگاه بهزیستی زکات فطره را در سراسر این استان در روز عید فطر جمع آوری خواهند کرد.

امین شاهرخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه های جمع آوری فطریه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است تا با فاصله گذاری اجتماعی شاهد کمک های خیرخواهانه مردم باشیم.

وی افزود: با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات استان تهران، مجوزهای لازم برای برپایی این تعداد پایگاه دریافت شده است ضمن اینکه برای دسترسی آسانتر شهروندان تهرانی در مساجد و موسسه های خیریه نیز وجوهات شرعی مردم جمع آوری می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: همچنین برخی از این پایگاه ها در میادین اصلی شهر و اماکن پرتردد مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا آماده دریافت زکات فطره به صورت غیرحضوری نیز هستیم گفت: مردم متدین استان تهران می توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق دو شماره حساب پشتیبان مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران واریز کنند.

شاهرخی خاطر نشان کرد: شماره حساب 9595959595 نزد بانک رفاه، شعبه مستقل مرکزی و شماره حساب 4174034541855467 و یا با شماره‌گیری کدهای دستوری #555*724* و یا #2*6*7* برای این نهاد است که زکات فطره را به دست نیازمندان واقعی می رساند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، همچنین افراد می توانند در کنار زکات فطره به صورت نقدی، کمک‌های غیرنقدی مانند اقلام غذایی و خوراکی از جمله روغن، برنج، پنیر و ماکارونی را به مراکز بهزیستی تحویل دهند.

وی تاکید کرد: بر اساس شناسایی مددجویان نیازمند وجوهات دریافت شده در حوزه کمک هزینه درمان، تامین مسکن، اشتغال، جهیزیه و تهیه مواد غذایی و سایر موارد هزینه خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*