دوشنبه 9 مهر 1403

هزینه‌های صنایع برای ارتقای سلامت کارکنان مسترد می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزینه‌های صنایع برای ارتقای سلامت کارکنان مسترد می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: منابع مالی که واحدهای تولیدی استان برای ارتقای مهارت و سلامت کارکنان هزینه کنند بر اساس تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به آنها مسترد می‌شود.

قاسم آقاعلیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق این تبصره در صورتی که واحدهای تولیدی استان به منظور ارتقای مهارت و سلامت کارکنان خود، مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کنند یا در این خصوص هزینه نمایند با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می‌توانند 10 درصد عوارض موضوع بند «الف» ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد نمایند.

آقاعلیخانی گفت: این موضوع را از طریق حضوری و کتبی برای مدیران منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی تشریح کرده و آنها را به بهره مندی از این پتانسیل قانونی برای ارتقای سلامت کارکنان خود تشویق کردیم.

وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی استان از این فرصت در حوزه ارتقای سلامت به ویژه ورزش استفاده می‌کنند که با توجه به بند 17 دستورالعمل اجرایی این تبصره، مدارک آنها تائید خواهد شد تا بتوانند نسبت به استرداد یا تهاتر آن با سازمان امور مالیاتی اقدام نماید.

آقاعلیخانی اضافه کرد: در این خصوص نشست‌هایی با کارشناسان امور مالیاتی برگزار شده و آنها نیز آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده در بازه زمانی سه ماهه مورد بررسی قرار می‌گیرد واحدهای تولیدی تا یک ماه بعد از هر دوره مالیاتی فرصت دارند تا اسناد خود را به این اداره کل تحویل داده و از این فرصت به نحو ارتقای مهارت و سلامت کارکنان خود استفاده نمایند.

تاکنون حدود 50 شرکت استان به طور مستمر و متناوب از این فرصت قانونی استفاده کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*