شنبه 8 اردیبهشت 1403

هسته‌های انقلابی و عصر یارگیری

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
هسته‌های انقلابی و عصر یارگیری

به گزارش مشرق، کمیل خجسته در کانال تلگرامی خود نوشت:

در همین چند روز ویدیویی وایرال شد که در آن دوربین پرسشگرانه به مصاحبه‌کنندگان عکس خانمی ایرانی را نشان می‌داد که با ثبت رکورد شنا آن را در گینس ثبت کند. آنچه که دوربین نشان داد این بود که همه مصاحبه شوندگان معتقد بودند این خبر برای قبل از پیروزی انقلاب است و الان این اتفاق امکان‌پذیر نیست. در آنسوی دوربین خانم رکوردشکن این گفتگوها را می‌دید و یکبار هم قطرات اشک از این ناشناختگی از صورتش جاری شد. رهبر ایران با جهاد و حماس فلسطین گفتگو می‌کند. نسبت این گفتگوها و حرف‌های عید فطر با اتفاقات کرانه باختری چیست؟ در دیدار رهبری با رییس‌جمهور ازبکستان حرفی که درباره کوریدور زده شد چه بود؟ این‌ها چه ارتباطی با آینده اقتصاد و امنیت کشور دارد؟ و هزاران سوال و شبهه‌ای که پشت سر هم در شبکه‌های اجتماعی محل بحث و نظر می‌شود.

واقعیت اینست که حیات انقلاب اسلامی به وجودِ هسته‌های فعالِ در میدان وابسته است. همان‌طور که دشمن هم تلاش می‌کند برای خود چنین هسته‌هایی بسازد. به امروز آلبانی نگاه نکنید. امریکایی‌ها از سال 95 تصمیم گرفتند تا این هسته‌ها را با منافقین بسازند. لذا در کنار فشار رسانه‌ای‌تحریمی، کانون‌های شورشی منافقین را فعال کردند و بعد با تغییر نامشان به نام جوانان محلات در پاییز 1401 با آن‌ها در خیابان عملیات کردند.

همواره رقابت جدی بین این هسته‌های مقاومت و ضد انقلاب وجود داشته است. امام خمینی از همان آغاز نهضت تلاش کردند تا این هسته‌ها را به‌وجود آورند و با آن‌ها انقلاب را پیش ببرند. مثلا در ماجرای فیضیه امام به آن‌ها نامه می‌نوشت. نزدیکان خود را برای تبیین آن و رساندن پیامشان به موثرین شهرها اعزام می‌کردند. مثلا آیت‌الله خامنه‌ای را برای هماهنگی با آن هسته‌ها ابتدابه مشهد فرستادند و سپس ایشان به بیرجند رفتند تا در هیئات آنجا درباره آنچه که بر فیضیه رفته سخنرانی کنند که نهایت منجر به دستگیری ایشان توسط پهلوی شد.

هنوز هم این جنگ هسته‌ها برقرار است. ضد انقلاب با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و با فشارهای اقتصادی می‌خواهد با هجوم شبهه و عملیات‌های رسانه‌ای، یارگیری کند. از آن سو هم هسته‌های انقلابی و جریان‌های خودجوش انقلابی مزیت انقلاب اسلامی بوده است.

هر چند که دهه چهل خیلی وقت است که گذشته است اما همچنان دوران، دوران یارگیری و جذب حداکثری است؛ کارزار این هسته‌ها در گروه‌های مجازی فامیل، دانشگاه، محله و منطقه شکل می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که رهبری در 14خرداد بر نقش این هسته‌ها در مقابل طرح ایجاد یاس دشمن تاکید کردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.