شنبه 9 تیر 1403

هشدار! احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در 11 استان

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار! احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در 11 استان

سازمان هواشناسی برای 11 استان کشور هشدار صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی، از احتمال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در 11 استان خبر داد.

مهر نوشت: بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، مبنی بر احتمال سیل و آبگرفتگی، گفت: پیش‌بینی کلی نقشه‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز 6 تیرماه، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و دامنه و ارتفاعات سمنان، تهران، البرز، قزوین، رگبار، رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین فردا پنجشنبه 7 تیرماه، در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی، وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدید است. روز جمعه 8 تیرماه و شنبه 9 تیرماه، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بنا بر پیش‌بینی هواشناسی، امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

محمودی افزود: از هموطنان درخواست داریم که در حتی‌الامکان در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند و از تردد در ارتفاعات بپرهیزند. توجه به هشدار هواشناسی و بررسی راه‌ها قبل از تردد توصیه می‌شود.

گفتنی است، شماره ندای امداد 112، به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هم‌وطنان است.

47236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1924977