جمعه 13 مهر 1403

هشدار جهاد کشاورزی همدان مبنی بر برودت هوا و آسیب‌دیدگی محصولات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار جهاد کشاورزی همدان مبنی بر برودت هوا و آسیب‌دیدگی محصولات

همدان - ایرنا - سازمان جهاد کشاورزی همدان روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای درباره احتمال برودت هوا و بارش باران و آسیب‌دیدگی محصولات باغی و زراعی به کشاورزان این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه به کشاورزان استان همدان توصیه شده است: با توجه به کاهش درجه ای دما در همدان و پیش بینی بارش شدید باران، کشاورزان و بهره برداران رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها را کنترل کرده و عملیات برداشت محصولات کشاورزی را مدیریت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص سامانه بارشی از جمعه شب تا اوایل صبح یکشنبه نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای کنترل دما و رطوبت گلخانه ها، مرغداری ها و توجه به کندوهای زنبور عسل و عدم تردد و چرای دام ها در حاشیه رودخانه ها و جمع آوری ادوات و محصولات از کنار رودخانه ها اقدام کنند.

این اطلاعیه می افزاید: کشاورزان در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات به ویژه صیفی جات از قبیل گوجه فرنگی، لوبیا، سیب زمینی و ذرت علوفه ای و انتقال به محل های مناسب برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدام و نسبت به کشت علوفه های پاییزه قبل از وقوع سرما و یخبندان و به منظور بهره مندی از بارندگی ها اقدام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*