جمعه 28 اردیبهشت 1403

هشدار روسیه به غرب برای رفع موانع صادرات کشاورزی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هشدار روسیه به غرب برای رفع موانع صادرات کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، روسیه به غرب هشدار داده است که اگر موانع صادراتی کشاورزی این کشور بر طرف نشود به توافقی که پیش از این با میانجیگیری سازمان ملل متحد برای صادرات غلات منعقد شده بود، عمل نخواهد کرد زیرا بر اساس توافقی که در ترکیه انجام شد رفع موانع یک از شرایط لازم برای ادامه توافق صادرات غلات در ماه آینده بود.

بر اساس این گزارش توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه، در ماه جولای گذشته منعقد شد و تاکنون دوبار تمدید شده است این توافق قرار بود که شرایط بحران غذایی را که بواسطه جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شده است را تاحدودی بهتر کند.

توافق شده بود که صادرات غلات روسیه و اوکراین با نظارت های بین المللی انجام می شود از طریق بندر دریای سیاه ادامه پیدا کند که احتمال حمل تسلیحات نظامی از طریق کشتی ها وجود نداشته باشد.

سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه هم که در این دیدار در آنکارا حضور داشت گفت: «او و همتای ترکیه ای اش درباره اجرایی کردن مفاد این توافق بحث کرده اند.»

روسیه و اوکراین دو تولید کننده مهم محصولات کشاورزی در جهان هستند، محصولاتی نظیر گندم، جو، ذرت، کلزا، روغن کلزا، دانه آفتابگردان هستند، روسیه همچنین در تولید کودهای شیمیایی هم بسیار مزیت دارد.

جنگ روسیه و اوکراین تامین مواد غذایی در کشورها را دچار مشکل کرده است و این دو کشور توافق کرده بودند که صادرات غلات از طریق بندر دریای سیاه را ا دامه دهند این توافق در تر کیه و با میانجیگری سازمان ملل انجام شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید تهدید روسیه برای غرب تمدید صادرات غلات جنگ روسیه و اوکراین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است