چهارشنبه 18 مهر 1403

هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به افزایش شیوع کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به افزایش شیوع کرونا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بتازگی آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان بشدت افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر سیداحمد هاشمی روز یکشنبه اظهار داشت: بارها به مردم و اصناف در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام شده، اما جدی گرفته نمی شود.

وی با اشاره به لغو برخی از محدودیت های کرونایی در سطح کشور و استان خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان کرونا از افرادی هستند که در مراسم های عروسی، تعزیه و مسافرت ها شرکت کردند و علت مبتلا شدن آن ها نیز به این علت بوده است.

وی با اشاره به فوت جوانی 38 ساله در بجنورد به علت بیماری کرونا گفت: این جوان به دلیل مسافرت شمال که همراه با خانواده رفته بود مبتلا به بیماری کرونا شد و درگذشت.

هاشمی اظهار داشت: درحال حاضر وضعیت استان قرمز است و در وضعیت بحرانی قرار دارد بنابراین با توجه به دستورالعمل کشوری زدن ماسک در اماکن عمومی و صنوف اجباری است.

هاشمی با بیان اینکه بیماری کرونا پیر و جوان نمی شناسد، افزود: از مردم می خواهیم در مجامع عمومی ماسک بزنند و مراسم های عروسی و عزا را به تعویق اندازند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام مناطق استان خراسان شمالی از روز گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه از نظر افزایش ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در وضعیت هشدارآمیزی به سر می برد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 255 هزار و 117 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این بیماری تاکنون جان 12 هزار و 635 تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون 217 هزار و 666 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*