چهارشنبه 18 مهر 1403

هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به تجمع مردم در بوستان‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به تجمع مردم در بوستان‌ها

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تجمع مردم در بوستان‌های بش قارداش و باباامان شهرستان بجنورد نگران کننده است و این وضعیت موجب افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود.

دکتر سیداحمد هاشمی یکشنبه با بیان این که این روزها شاهد رفت و آمدهای خانوادگی، طبعیت گردی و حضور در بوستان ها هستیم، افزود: برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند، کرونا به پایان رسیده است، در حالی که هنوز جامعه درگیر مبارزه با آن است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسبه و اصناف، این روزها توصیه های بهداشتی را مراعات می کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از مردم نیز به این مسایل توجه می کنند اما در این بین عده ای نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی بی توجه هستند و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمع ها به ویژه در پیشخوان های دولت، بانک ها، تعویض پلاک حضور می یابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: برای شکستن چرخه ویروس همه با هم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و در صورت نیاز در تجمع ها از ماسک استفاده کنیم.

وی با تاکید بر رعایت حداقل فاصله یک و نیم تا 2 متر در اماکن عمومی و رعایت فاصله در تاکسی و اتوبوس‌ها، افزود: باید توصیه های بهداشتی رعایت شود، تا شاهد مهار چرخه ویروس کرونا باشیم.

استان خراسان شمالی که در ابتدای شیوع کرونا در کشور تا مدت ها جزو استانهای سفید بود، در آخرین ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استان های قرمز کرونایی اعلام شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی در هفته اخیر روندی افزایشی به خود گرفته که به گفته مسوولان بهداشتی اگر بخواهد به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برود چاره ای جز رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم، پرهیز از تشکیل تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در فعالان صنفی وجود ندارد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*