سه‌شنبه 29 خرداد 1403

هشدار مهم هواشناسی برای پایتخت نشینان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار مهم هواشناسی برای پایتخت نشینان

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار، رعد و برق وزش، تندباد لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک همچنین احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد.

بر اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش یابی، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده، کمی ابری تا نیمه ابری به همراه وزش باد، گاهی با افزایش ابر و سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی این مدت در برخی مناطق استان به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر و شب، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای مورد انتظار است. ضمن اینکه طی این مدت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، با احتمال توفان لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در نیمه جنوبی، غرب و مرکز استان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای 41 درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (25 خردادماه) کمی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی شنبه (26 خردادماه) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تقویت ناپایداری‌های جوی در استان آورده است: از بعدازظهر امروز تا روز شنبه (24 تا 26 خردادماه) برای استان تهران به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات، وقوع رگبار باران گاهی به‌صورت رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی و برخی مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، وقوع صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع خودداری شود.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.