پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

هشدار وقوع سیلاب در مازندران صادر شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار وقوع سیلاب در مازندران صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطرنشان کرد: رانندگان باید هنگام تردد در جاده‌های استان دقت کنند و در محور‌های کوهستانی با رعایت نکات ایمنی و با احتیاط برانند.

مدیرکل بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از امروز تا جمعه، علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا، احتمال وقوع سیلاب در حاشیه رودها و مسیل‌ها در مازندران محتمل است.

حسینعلی محمدی؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی و هشدار وقوع سیلاب در مازندران بیان کرد: با ورود سامانه سرد بارشی از امروز چهارشنبه و تداوم هوای سرد در روز پنجشنبه به‌تدریج در آسمان استان شاهد بارش متناوب باران و برف و وزش باد خواهیم بود و در ارتفاعات مازندران نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط هشدار کولاک برف در 23 استان کشور / تداوم سرما در نیمه شمالی کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد که هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته ماندگار است.

محمدی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی در مدت دو روز؛ صبح چهارشنبه در نیمه غربی استان و از بعدازظهر چهارشنبه تا بامداد جمعه در نیمه شرقی استان مستقر است، افزود: هشدار احتمال آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صادر شده و اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی از اثرات عبور این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به کاهش دید، لغزندگی و یخبندان و کولاک برف در مناطق و گردنه‌های برفگیر افزود: کاهش محسوس دما از پیامد‌های سامانه بارشی است، از همین رو مصرف انرژی و گاز در بخش‌های مختلف خانگی و صنایع افزایش یافته و لذا برای جلوگیری از قطع گاز و رسیدن آن به همه هموطنان، ضروری است مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطرنشان کرد: رانندگان باید هنگام تردد در جاده‌های استان دقت کنند و در محور‌های کوهستانی با رعایت نکات ایمنی و با احتیاط برانند.

خبر مرتبط هشدار کولاک برف در پایتخت / باران و برف کشور را فرا می‌گیرد

فردا (چهارشنبه 9 اسفند) با تقویت فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی، کل کشور را فرامی‌گیرد.

محمدی توصیه کرد: به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم ضروری است.

وی تاکید کرد: دریا نیز مواج بوده و صیادان دریای خزر باید از قایقرانی و ماهیگیری در این روزها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درنهایت از آمادگی کامل نیرو‌های خدماتی و امدادی استان خبر داد و افزود: نیروهای امدادی با تجهیزات کامل آماده خدمات‌رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی خواهند بود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدار وقوع سیلاب در مازندران صادر شد 2
هشدار وقوع سیلاب در مازندران صادر شد 3