جمعه 28 اردیبهشت 1403

هفتمین دوره توانمند‌سازی مدیران هیأت‌ها و روضه‌های خانگی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هفتمین دوره توانمند‌سازی مدیران هیأت‌ها و روضه‌های خانگی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، هفتمین دوره توانمندسازی مدیران هیأت‌های مذهبی و روضه‌های خانگی در استان البرز و با حضور 200 مدیر هیأت و روضه خانگی به همت سازمان بسیح مداحان و هیأت‌های مذهبی با شعار «بسیج هیآت انقلابی» برگزار می‌شود.

این دوره با همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به مدت دو روز در تاریخ 21 و 22 آبان‌ماه و با حضور 200 نفر از مدیران هیأت‌های مذهبی و روضه‌های خانگی صورت می‌گیرد.

در این همایش حجج الاسلام ادیب یزدی و سید حسین مومنی و عباس حیدرزاده در مباحثی چون نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری هیأت‌های مذهبی و جهاد تبیین به سخنرانی می‌پردازند.

محورهای برگزاری این همایش 2 روزه

یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در خصوص محورهای اصلی این همایش گفت: این دوره در محورهای نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری هیأت‌های مذهبی در تمدن نوین اسلامی، هیأت و جهاد تبیین، هیأت و گفتمان امامین انقلاب و نقش‌آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می شود.

وی درباره ضرورت و اهمیت این دوره بیان داشت: یکی از مراکز دینی و فرهنگی جامعه اسلامی که مردم آگاهانه و با رغبت و بدون دعوت قبلی در آنجا حضور می‌یابند، هیأت است که نحوه تعامل و برخورد و نوع برنامه‌های مدیران و دست اندرکاران هیأت بر تربیت دینی و اسلامی مستمعین تأثیر فراوانی دارد.

ضرورت آموزش مدیران و دست اندرکاران هیأت

وی گفت: همچنین برخی برخوردهای منفی و مدیریت غیراصولی در هیأت، باعث وارد شدن آسیب‌هایی بر کارکردهای مثبت هیأت شده است که برای افزایش پیامدهای مثبت و کاهش پیامدهای منفی، آموزش مدیران و دست اندرکاران هیأت ضروری است.

ارجونی افزود: از دیگر اهداف مهم برگزاری این دوره، می‌توان به عناوینی چون تبعیت و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری درباره توجه به کارکرد هیأت‌ها، افزایش بصیرت دینی و سیاسی در ارکان مختلف هیأت‌های مذهبی را نام برد.

وی در پایان اذعان داشت: برگزاری این همایش و کارگاه‌ها، می‌تواند نقش موثری را در توانمندسازی مدیران هیأت‌ها در مقوله‌هایی مانند پررنگ کردن فرهنگ انقلابی‌گری در هیأت‌های مذهبی، توسعه و رشد نگاه انقلابی در هیأت‌ها و همچنین آشنایی با اهداف و مقاصد شوم دشمنان اسلام برای تضعیف و نابودی فرهنگ اهل بیت علیهمالسلام و تشیع را ایفا کند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

بسیج

هیات های خانگی

روضه‌های خانگی یوسف ارجونی بسیج مداحان هیأت استان البرز این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
هفتمین دوره توانمند‌سازی مدیران هیأت‌ها و روضه‌های خانگی برگزار می‌شود 2
هفتمین دوره توانمند‌سازی مدیران هیأت‌ها و روضه‌های خانگی برگزار می‌شود 3