چهارشنبه 18 مهر 1403

هفته ششم از راه رسید؛/ جنگ صدرنشینی لیگ یک داغ‌تر می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هفته ششم از راه رسید؛/ جنگ صدرنشینی لیگ یک داغ‌تر می‌شود

دیدارهای ششمین هفته مسابقات لیگ یک طی دو روز برگزار می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، فصل جدید مسابقات لیگ آزادگان یا همان لیگ به هفته ششم خود رسیده. جدول مسابقات هنوز فرم مشخصی به خود نگرفته و هر لحظه و با هر نتیجه امکان تغییرات زیادی در آن وجود دارد و همین مساله بازی‌های این هفته را جذاب می‌کند.

جنگ صدر طبق برنامه اعلام شده، دیدارهای این هفته طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 مهر برگزار می‌شود که در مهمترین دیدار فجر سپاسی باید پذیرای پیکان باشد. فجر که هفته گذشته اولین باخت خود را تجربه کرده برای بازگشت به روزهای خوب مقابل پیکانی قرار می‌گیرد که می‌خواهد بردهایش تداوم داشته باشد. باید دید در این دوئل، پیروز قربانی خواهد توانست جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کند یا امید روانخواه سودای صدرنشینی را محقق خواهد کرد؟

انگیزه های جدی برای بردن پیش از آن اما سوت آغاز هفته ششم با دو بازی به صورت همزمان زده خواهد شد. بعثت کرمانشاه که می‌خواهد باخت به آریو را فراموش کند، پذیرای مس کرمان است، تیمی که سه هفته است نه گل زده، نه برده، نه باخته!

در دیگری بازی نیز شهرداری آستارا با سرمربی جدید خود یعنی سیاوش اکبرپور میهمان مس سونگون است. تیمی که هدایتش را محمد نصرتی عهده دار است. مصاف تفکرات دو سرخابی سابق با انگیزه های متفاوت از جذابیت‌های این بازی است و همه منتظرند ببینند آیا طلسم نبردن شهرداری آستارا با سیاوش شکسته خواهد شد یا خیر.

دغدغه گلزنی و دوئل نفتی دو بازی پایانی روز اول از هفته ششم مصاف حریفان متفاوتی است. سایپا دنبال این است که جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد اما نیروی زمینی علاوه بر بردن، دغدغه بزرگتری به نام گل زدن دارد. حال اینکه مصاف شاگردان ابهری و صادقی در این بازی چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت را باید منتظر بمانیم.

پالایش نفت بندرعباس و صنعت نفت آبادان جنگ نفتی این هفته را برگزار می‌کنند. ویسی که با پالایش توانست هفته گذشته اولین برد فصل را تجربه کند نمی‌خواهد قافیه را به کمالوند و شاگردانش ببازد هر چند آنها سودای صدرنشینی در سر دارند.

از حسرت اولین امتیاز تا آخرین جدال برای صدرنشینی روز دوم مسابقات این هفته با بازی داماش گیلان و پارس جنوبی جم آغاز می‌شود. جایی که حمید درخشان می‌تواند با کمک جو وحشتناک ورزشگاه شهید عضدی شرایط سختی برای رجب زاده و شاگردانش ایجاد کند. قطعا پیروزی در این بازی شرایط داماش را بهبود خواهد بخشید اما پارس جنوبی هم به جایگاهی بهتر از رتبه ششم فکر میکند.

مس شهربابک که فعلا از همراهی سرمربی خود محروم است باید پذیرای نفت و گاز گچساران باشد. باید دید داریوش یزدی در روزی که همتایش محمود فکری غایب است چه خواهد کرد.

مصاف نفت مسجدسلیمان و شهرراز شیراز هم جذابیت خودش را دارد. شاگران کلانتری در حسرت اولین امتیاز فصل مانده‌اند و تیم شیرازی از تنها بردش در فصل جدید یک ماه می‌گذرد. قطعا نفتی‌ها می‌خواهند هر طور شده در این بازی خانگی به ناکامی بزرگ خود پایان دهند.

شهرداری نوشهر که تازه به لیگ یک صعود کرده در نتیجه گیری مانند حریف این هفته خود یعنی آریو اسلامشهر عمل کرده است. آنها یک هفته در میان پیروز می‌شوند و اگر بنا به ادامه همان روند باشد در این بازی نوبت برد شهرداری و باخت آریو خواهد بود اما قطعا چنین فرضیه‌ای درست نیست و رضا ربیعی هدفی جز دو رقمی شدن امتیاز تیمش را ندارد و بیاتلو هم می‌خواهد با یک پله صعود به صدر جدول برود که البته با توجه به اینکه این بازی آخرین بازی هفته است، صرفا در صورت اینکه فجر امتیاز از دست بدهد، ابتکار عمل صدرنشینی در اختیار آریو اسلامشهر خواهد بود.

هفته ششم از راه رسید؛/ جنگ صدرنشینی لیگ یک داغ‌تر می‌شود 2
هفته ششم از راه رسید؛/ جنگ صدرنشینی لیگ یک داغ‌تر می‌شود 3