شنبه 16 تیر 1403

همایش"فرصت ها و چالش های خوزستان" در سطح کشوری برگزار می شود / ارسال 190 مقاله به دبیرخانه همایش

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
همایش"فرصت ها و چالش های خوزستان" در سطح کشوری برگزار می شود / ارسال 190 مقاله به دبیرخانه همایش

دبیر عملی همایش "فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" گفت: فراخوان شرکت در این همایش اطلاع رسانی شده و مهلت ارسال مقالات تا 22 خرداد ماه است. همچنین اگر از همکاران، اساتید و صنعتگران در سایر استان ها علاقه مند باشند که مقاله ای در خصوص خوزستان منتشر کنند؛ منعی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد راضی جلالی دبیر عملی همایش "فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" در گفت‌وگو با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نام‌گذاری کردند و مجموعه های دغدغه مند نیز این شعار را به عنوان یک راهبرد اساسی در اولویت اقدامات خود قرار دادند.

وی افزود: حضرت آقا شعاری که در سال های گذشته انتخاب می کردند در محوریت اقتصاد بود سپس این محوریت رنگ و بوی تولید به خود گرفت؛ در سال های اخیر نیز به حوزه تولید پیوست هایی اضافه شده است. دبیر عملی همایش "فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" گفت: همچنین در نامگذاری سال 1401 موضوع دانش بنیان و اشتغال آفرینی به تولید گره زده شد. به این معنا که تولید بر پایه دانش بنیان و در راستا و هدف اشتغال آفرینی شکل گیرد. به همین جهت سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان این شعار را به عنوان یک ماموریت برای مجموعه خود تعریف کرد. جلالی بیان کرد: خوزستان به لحاظ ظرفیت ها و فرصت هایی که در حوزه اقتصاد و اشتغال دارد تقریبا بی نظیر است زیرا تمام صنایع موجود در کشور به نوعی در این استان درحال فعالیت هستند و مجموعه ای بسیار متنوع و قوی از نظر کمی و کیفی در خوزستان وجود دارد اما تناسبی میان این ظرفیت ها و اشتغال، امکانات رفاهی، شرایط اقلیمی و مسائل اجتماعی وجود ندارد. وی ادامه داد: خوزستان نتوانسته ظرفیت های متنوع درون استانی را در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی تامین کند و این خلأ حس می شود که طبیعتاً مجموعه های مختلف می‌توانند این موارد را رصد و پیگیری کنند. دبیر عملی همایش "فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" عنوان کرد: سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه استان طی برگزاری جلساتی با روسای دانشگاه ها و مراکز علمی، پیشنهاد برگزاری همایش " فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" را با همکاری مجموعه های مختلف از جمله پارک علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع استان ارائه کرد که مورد موافقت قرار گرفت. جلالی ادامه داد: زمان برگزاری این همایش 31 خرداد ماه سال جاری در سالن اجتماعات استاد مطهری دانشکده علوم در دانشگاه شهید چمران برگزار خواهد شد و دارای 4محور انرژی، کشاورزی، شیلات و دامپروری، صنعت و معدن و محیط زیست، بهداشت و سلامت است. وی اضافه کرد: فراخوان شرکت در این همایش اطلاع رسانی شده و مهلت ارسال مقالات تا 22 خرداد ماه است. همچنین اگر از همکاران، اساتید و صنعتگران در سایر استان ها علاقه مند باشند که مقاله ای در خصوص خوزستان منتشر کنند؛ منعی وجود ندارد. دبیر عملی همایش "فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" با بیان اینکه هدف این همایش شناسایی فرصت ها و برطرف نمودن چالش ها در راستای اقتصاد پایدار است، گفت: کمیته داوری نیز متشکل از اساتید دانشگاه و صاحب نظران صنایع است و مقالاتی که به دبیرخانه این همایش ارسال می شود را بررسی می کنند. جلالی ادامه داد: قریب به 190 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و داوری مقالات در حال انجام است. استقبال خوبی صورت گرفته که می تواند فرصت ها و چالش ها را رصد و به شکل یک نقشه راه و یک برنامه راهبردی در اختیار مدیران صنایع مختلف و دستگاه های اجرایی قرار دهد. وی افزود: البته کار ما فقط به برگزاری همایش ختم نمی شود و به صورت مستمر پیگیری تحقق شعار سال ادامه دارد که رصد کردن دستگاه های اجرایی و صنایع مختلف در استان از اقدامات بعدی است. دبیر عملی همایش "فرصت ها و چالش های استان خوزستان در تحقق شعار سال" عنوان کرد: با توجه به مأموریتی که مقام معظم رهبری به ما ابلاغ فرمودند؛ تکلیف همه ما است که در حد توان خود این شعار و فرمان را عملیاتی کنیم تا کشور از این مراحل سختی که در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است؛ به سلامتی و با اقتدار و سربلندی عبور کند. انتهای پیام /