یک‌شنبه 27 خرداد 1403

همایش بین‌المللی مادران فاطمی در بندرعباس برگزار می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
همایش بین‌المللی مادران فاطمی در بندرعباس برگزار می‌شود

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا گفت: همایش بین المللی مادران فاطمی با هدف نکوداشت و معرفی شهیده فاطمه نیک به عنوان الگوی برتر به جهان اسلام در آذرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در جلسه «اطلاع رسانی و هم‌افزایی همایش بین المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی و بررسی عرصه‌های همکاری سازمان‌ها و نهادهای استان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهاد های انقلابی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: معرفی همایش، اهداف، محورهای پژوهشی و قالب‌های فرهنگی آن و حیطه‌ی همکاری هر یک از اعضا در برگزاری همایش، پیشنهاداتی برای برگزاری همایش و نمایشگاه جانبی همایش از موضوعات مطرح شده در جلسه بود. مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، پیرامون عنوان همایش اظهار داشت: بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری (حفظه الله) برای دو بخش پژوهشی و فرهنگی همایش، محورهایی مطرح شده است در بخش پژوهشی هشت محور و برای قسمت فرهنگی، قالبهای مختلفی تعریف شده است.

استاد حوزه اذعان داشت: بخش ویژه ی همایش، نکوداشت و معرفی شهیده‌ی والامقام، ام الشهداء، شهیده فاطمه نیک برای معرفی الگوی برتر به جهان اسلام در سطح بین المللی است. اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: همایش در تاریخ نهم آذرماه طی سه نیم روز در شهرهای: بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می‌شود که طبق رایزنی های صورت گرفته با ارگان ها و سازمان های دولتی از قبیل؛ استانداری، شهرداری، دانشگاهها، دستگاه‌ها و سازمان های علمی و فرهنگی و بخشداری هرمز، مصوب شد محله و میدان در جزیزه هرمز و دیگر شهرهای استان با نام شهیده فاطمه نیک مزین شود. مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: برگزاری این همایش با حضور سخنرانان و و مدعوین بین المللی خواهد بود که همکاری همه جانبه سازمان ها و نهادهای دولتی را می طلبد تا الگوی استان هرمزگان، به خوبی معرفی شود. استاد حوزه به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: شاخصه های تربیت نسل تمدن ساز حسینی، اصول و روش های تربیت دینی نسل تمدن ساز حسینی، الگوهای فاطمی و تربیت نسل تمدن ساز حسینی، راهکارهای تکریم نسل تمدن ساز حسینی مادران فاطمی: چالش ها و راهبردهای تربیت نسل حسینی، آثار تکریم مادران فاطمی بر تحقق تمدن نوین اسلام، نقش حجاب و عفاف مادر فاطمی در تربیت نسل تمدن ساز و تحولات جمعیت و نسل تمدن ساز حسینی از مهمترین محورهای همایش است.

اندیشه تمدن سازی باید در جامعه توسعه داده شود در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خصوص برگزاری این همایش با تاکید بر اینکه اندیشه تمدن سازی باید در جامعه توسعه داده شود، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نرم افزار و پایه تمدن است؛ از این رو تمدن سازی نرم افزارهایی از قبیل؛ دانش، سبک زندگی اسلامی، اخلاق، معنویت باید نشر داده شود تا سخت افزار تمدن هم ایجاد می شود. نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ارزش ها و به تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله) فضیلت ها باید گسترش یابد؛ تا ارزش ها به نسل بعد منتقل شود در غیر این صورت، دچار فراموشی و گسست فرهنگی خواهد شد. امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: برگزاری همایش بین المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسامی با موضوع شهیده فاطمه نیک بسیار ارزشمند است؛ زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله)، شهید یک نماد است و باید معرفی شود. عبادی زاده با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه دائمی همایش بین المللی ضرورت دارد و به طور سالانه باید برگزار شود، اشاره کرد: همان طور که ابراهیم هادی معرفی و الگو شد، سیره و سبک زندگی شهید فاطمه نیک بررسی و معرفی شود زیرا این شهید ظرفیت تبدیل شدن به یک الگو و نماد را دارد. وی پیشنهاد کرد: استفاده از ظرفیت های حمایتی نهادها و سازمان ها در راستای همایش و اختصاص مکان هایی به نام شهیده فاطمه نیک در پیشبرد اهداف این همایش کارگشا خواهد بود.

انتهای پیام /