جمعه 20 مهر 1403

همایش دوچرخه‌سواری همگانی در مهاباد برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همایش دوچرخه‌سواری همگانی در مهاباد برگزار شد

مهاباد - ایرنا - همایش دوچرخه‌سواری همگانی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز جهانی دوچرخه‌سواری با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مهاباد برگزار شد.

رییس هیات دوچرخه سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد روز دوشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این همایش، دوچرخه‌سواران مسیر 30 کیلومتری مسیر منطقه گردشگری مهاباد به سمت سردشت را تا پل «حاجی مامیان» به صورت رفت و برگشت رکاب زدند.

دیاکو توتونچی ادامه داد: این همایش با حضور 12 ورزشکار نوجوان، جوان و دوچرخه سوار مهاباد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و به صورت طبیعت گردی برگزار شد.

وی اظهار داشت: مهمترین هدف این همایش ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر در شهروندان برای پرداختن به ورزش‌های همگانی با هدف داشتن جامعه‌ای سالم در آینده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش همگانی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان، حفظ سلامت روحی و جسمی افراد را نیز به دنبال دارد بیان کرد: شهروندان با حضور در همایش‌های دوچرخه‌سواری، زمینه آشنایی فرزندان خود را با این رشته ورزشی سالم و مفرح نیز فراهم کنند.

رییس هیات دوچرخه‌سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد گفت: امسال نیز ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش می‌کنیم همایش دوچرخه‌سواری هر هفته به مناسبت طرح ملی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو را در سطح شهرستان برگزار کنیم.

یکی از جدیدترین مناسبت‌های تقویم جهانی، روز جهانی دوچرخه‌سواری است؛ پارسال، سازمان ملل با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و افزایش استفاده از آن به عنوان مناسب‌ترین وسیله نقلیه برای تمام کشورهای دنیا، سوم ژوئن برابر با 13 خرداد را به عنوان روز جهانی دوچرخه‌سواری معرفی کرد، تصمیمی که با توافق 193 کشور جهان اتخاذ شد.

*س_برچسب‌ها_س*
همایش دوچرخه‌سواری همگانی در مهاباد برگزار شد 2