سه‌شنبه 17 مهر 1403

همراهی زیرساخت با خلاقیت در مهارت‌آموزی، موانع بیکاری را برطرف می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همراهی زیرساخت با خلاقیت در مهارت‌آموزی، موانع بیکاری را برطرف می‌کند

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقش بسیار مهم و موثری در توسعه جامعه دارد که اگر زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات با قدرت تفکر، خلاقیت و دانش همراه شود بسیاری از مشکلات و موانع بیکاری در کشور برطرف می‌شود.

مصطفی طاهری روز سه‌شنبه در بازدید از کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای زنجان افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی، اهمیت و تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در توسعه ساختار زیربنایی استان دارد.

وی اظهار داشت: با انعکاس صحیح و اصولی معنی و مفهوم کار و تولید در شرایط کنونی خواهیم توانست به بهترین شکل ممکن از ظرفیت و توانمندی‌های موجود در جهت ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای تولید ملی استفاده کنیم.

طاهری خاطرنشان کرد: با گسترش آموزش‌های مهارتی می‌توان در کمک به رونق تولید ملی، گام‌های موثری برداشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز ضمن معرفی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزش مهارت و فناوری، سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های مختلفی را در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز دنبال می‌کند.

محمدرضا انصاری افزود: در همین راستا اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و افزایش تولید به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم شرایط لازم برای حضور اقشار مختلف جامعه و شهرستان برای بهره‌مندی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراهم کرده و آنان را برای ورود به بازار کار، ترغیب کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم به همراه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از مرکز شهید مفتح و مرکز مهارت‌های پیشرفته شهید شهریاری فنی و حرفه‌ای زنجان بازدید کردند.

*س_برچسب‌ها_س*