سه‌شنبه 12 تیر 1403

همراه بانک جعلی کار دست صاحب حساب داد / متهم دستگیر شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
همراه بانک جعلی کار دست صاحب حساب داد / متهم دستگیر شد

اقتصادنیوز: رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی متهمی خبر داد که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت 5 میلیارد ریال از حساب یک شهروند کرمانی کرده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عمار قهاری گفت: طی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و ارائه شکوائیه‌ای تحت عنوان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش مشخص شد این فرد با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود آن از یک سایت ناشناس و نصب و ارائه کلیه دسترسی‌ها به برنامه مذکور متوجه می‌شود این اپلیکیشن نه تنها که خدمات بانکی ارائه نمی‌دهد بلکه کل موجودی وی بالغ بر 5 میلیارد ریال را نیز برداشت کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در راستای احقاق حق این شهروند به سرعت وارد عمل و با پیجویی‌های تخصصی موفق شدند این 5 میلیارد را به حساب شاکی برگردانند و در ادامه پرونده را جهت ادامه رسیدگی و شناسایی متهم به مرجع قضائی ارسال کردند.

خبر مرتبط کلاهبرداری 2.75 میلیارد دلاری در آمریکا + جزئیات

اقتصادنیوز: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: 193 نفر را به دلیل مشارکت در کلاهبرداری 2.75 میلیارد دلاری در حوزه خدمات درمانی و پزشکی تحت پیگرد قرار داده است.

سرهنگ قهاری اظهار کرد: برای دانلود و نصب همراه بانک مورد نیاز خود صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام نموده و علاوه بر اینکه برنامه‌های کاربردی را از فروشگاه‌های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگر‌ها اطمینان حاصل و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را به شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

خبر مرتبط انهدام باند سازمان یافته کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی در خدابنده

اقتصادنیوز: فرمانده انتظامی خدابنده از کشف و انهدام باند سازمان‌یافته کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی با شگرد درج آگهی فروش ادوادت کشاورزی در یک سایت خبر داد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
همراه بانک جعلی کار دست صاحب حساب داد / متهم دستگیر شد 2
همراه بانک جعلی کار دست صاحب حساب داد / متهم دستگیر شد 3