شنبه 14 مهر 1403

همه جاده‌ها و آزادراه‌های زنجان پوشیده از مه غلیظ است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همه جاده‌ها و آزادراه‌های زنجان پوشیده از مه غلیظ است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و همه جاده‌های استان پوشیده از مه غلیظ و موجب کاهش شدید دید افقی رانندگان شده است.

جواد یوسفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده های ترازیت زنجان - میانه و زنجان - خرمدره - ابهر پوشیده از مه غلیظ و رانندگان برای تردد در این مسیرهای ارتباطی باید چراغ های مه شکن را روشن کنند.

وی اظهارداشت: علاوه بر این مسیرهای بیان شده در جاده های زنجان - بیجار، زنجان - طارم، خدابنده - همدان، دندی به تخت سلیمان، زنجان - ماهنشان، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - سلطانیه، زنجان - دندی و ابهر به خدابنده نیز دید رانندگان به دلیل مه غلیظ کاهش یافته است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی استان امروز احتمال بارش برف و باران در زنجان وجود دارد.

یوسفی تاکید کرد: رانندگان خودروهای خود را مجهز به تجهیزات ایمنی و زمستانی اعم از زنجیر چرخ، چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی و جیره غذایی خشک کنند.

وی یادآوری کرد: 50 اکیپ راهداری در 32 گردنه کوهستانی استان مستقر و در حال ارائه خدمات هستند و هم اکنون تردد در جاده های ارتباطی بویژه آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز به صورت عادی و روان جریان دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان و مسافران می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های دیگر استان های کشور از طریق سامانه 141 ونرم افزار موبایلی 141 مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

علاوه بر این 20 دوربین ثبت تخلف در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز وجود دارد که در 24 ساعت از شبانه روز تخلفات رانندگی را ثبت می کند.

*س_برچسب‌ها_س*