سه‌شنبه 3 مهر 1403

همه‌گیری کرونا خدمات بهداشتی در 90 کشور را مختل کرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
همه‌گیری کرونا خدمات بهداشتی در 90 کشور را مختل کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس نظرسنجی سازمان جهانی بهداشت در مورد تأثیر همه گیری کووید -19 در روز دوشنبه، اختلال در خدمات اولیه بهداشتی، مانند برنامه های واکسیناسیون و درمان بیماری هایی مانند ایدز، در 92 درصد از 129 کشور گزارش شده است.

این سازمان در بیانیه‌ای که برای خبرنگاران ارسال شد، گفت: این نظرسنجی که در نوامبر تا دسامبر 2021 انجام شد، نشان داد که خدمات به شدت با پیشرفت اندک یا بدون بهبود نسبت به نظرسنجی قبلی مواجه شده‌اند.

WHO گفت: «نتایج این نظرسنجی اهمیت اقدام فوری برای رسیدگی به چالش‌های عمده سیستم سلامت، بازیابی خدمات و کاهش تأثیر همه‌گیری کووید -19 را نشان می‌دهد».

مراقبت های اورژانسی، که شامل خدمات آمبولانس و اورژانس می شود، در واقع بدتر شد، به طوری که 36 درصد از کشورها اختلالاتی د این زمینه را گزارش کردند؛ همچنین عمل‌های انتخابی مانند تعویض مفصل ران و زانو در 59 درصد کشورها مختل شده است. زمان بندی این نظرسنجی با افزایش موارد کووید -19 در بسیاری از کشورها در اواخر سال 2021 به دلیل نوع بسیار قابل انتقال امیکرون مصادف شد که فشار بیشتری را بر بیمارستان ها وارد کرد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا همه‌گیری بیمارستان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است